Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VOLVO XC60

61 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Wał napędowy FEBEST 2714-SZRH

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 10.925

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 025,99

zł/szt.

Kraków: śr. 18.06

U ciebie: śr. 18.06

1 025,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy, napęd osi NTY NWN-VV-015

Numer seryjny: Nwn-vv-015

1 120,05

zł/szt.

Kraków: śr. 18.06

U ciebie: śr. 18.06

1 120,05

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-FR-159

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa

Długość [mm]: 762

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

308,61

zł/szt.

Kraków: śr. 18.06

U ciebie: śr. 18.06

308,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 306520

Długość [mm]: 994.6

Wymiar gwintu: M10x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 300,50

zł/szt.

Kraków: śr. 18.06

U ciebie: śr. 18.06

1 300,50

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 92,72 zł

Półoś napędowa LÖBRO 305727

Długość [mm]: 556

Wymiar gwintu: M10x1.5f

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 284,67

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 17.06

1 284,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa MAXGEAR 49-2517

Długość [mm]: 1040

Wymiar gwintu: M10x1,5f

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

508,54

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 17.06

508,54

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 201387

Długość [mm]: 1030

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

571,40

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 17.06

571,40

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

455,45

zł/szt.

Kraków: śr. 18.06

U ciebie: śr. 18.06

455,45

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2523

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

593,76

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 17.06

593,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy HART 485 758

Długość [mm]: 547

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

497,99

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

497,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa FEBEST 2714-S40LH

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 535

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

653,18

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

653,18

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-058

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

540,45

zł/szt.

Kraków: śr. 18.06

U ciebie: śr. 18.06

540,45

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 467 061

Długość [mm]: 762

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

268,18

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

268,18

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 201386

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 624

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

561,83

zł/szt.

Kraków: śr. 18.06

U ciebie: śr. 18.06

561,83

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 201390

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 978

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

742,93

zł/szt.

Kraków: śr. 18.06

U ciebie: śr. 18.06

742,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-VV-010

Strona zabudowy: Z tyłu

1 552,83

zł/szt.

Kraków: śr. 18.06

U ciebie: śr. 18.06

1 552,83

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2522

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

496,69

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 17.06

496,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

617,73

zł/szt.

Kraków: śr. 18.06

U ciebie: śr. 18.06

617,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-057

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

710,60

zł/szt.

Kraków: śr. 18.06

U ciebie: śr. 18.06

710,60

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-054

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

524,99

zł/szt.

Kraków: śr. 18.06

U ciebie: śr. 18.06

524,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VOLVO XC60

Wał napędowy w samochodzie VOLVO XC60 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VOLVO XC60?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO XC60, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VOLVO XC60?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO XC60 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VOLVO XC60 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO XC60 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VOLVO XC60

W pojazdach VOLVO XC60 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO XC60, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VOLVO XC60 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO XC60 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.