143 produktów
Wybierz auto
04211004980637
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 479.5
Rozwiń więcej danych
387,65
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
387,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499254011
Długość [mm]: 755
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
277,55
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
277,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190282
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
340,89
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
340,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980684
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 755
Rozwiń więcej danych
397,44
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
397,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499254013
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
227,67
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
227,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203294
Długość [mm]: 519
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
223,84
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
223,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980728
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 543
Rozwiń więcej danych
326,38
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
326,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491215
Długość [mm]: 479.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
233,13
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
233,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190120
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
336,39
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
336,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980649
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
372,85
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
372,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491052
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
228,40
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
228,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203295
Długość [mm]: 491
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
228,74
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
228,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203313
Długość [mm]: 792
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
254,16
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
254,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
438,76
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
438,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
610,06
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
610,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
459,84
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
459,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261042
Długość [mm]: 814
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
254,53
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
254,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491213
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
233,34
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
233,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4591
Długość [mm]: 481
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
441,45
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
441,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 040,93
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 040,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 97,03 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW JETTA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW JETTA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW JETTA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW JETTA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW JETTA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW JETTA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.