61 produktów
Wybierz auto
04211004980649
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
364,75
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
364,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499254011
Długość [mm]: 755
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
262,66
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
262,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203295
Długość [mm]: 491
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
208,29
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
208,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261042
Długość [mm]: 814
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
230,63
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
230,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491220
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 755
Rozwiń więcej danych
271,38
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
271,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499254013
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
220,07
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
220,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB180785
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.34
Rozwiń więcej danych
336,71
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
336,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4621
Długość [mm]: 754.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
422,72
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
422,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
583,60
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
583,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
MEY1004980714
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 521
Rozwiń więcej danych
297,90
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
297,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203241
Długość [mm]: 475
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
264,47
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
264,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491213
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
231,41
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
231,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS0103R
592,93
zł/szt.
Kraków: wt. 16.12
U ciebie: wt. 16.12
592,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP254011OL
Długość [mm]: 760
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
350,74
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
350,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP254013OL
Długość [mm]: 482
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
314,54
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
314,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261211
Długość [mm]: 784
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
321,76
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
321,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203295OL
Długość [mm]: 486
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
286,21
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
286,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
654,00
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
654,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
1 040,93
zł/szt.
Kraków: wt. 16.12
U ciebie: wt. 16.12
1 040,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 97,03 zł
682,46
zł/szt.
Kraków: wt. 16.12
U ciebie: wt. 16.12
682,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW JETTA VI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW JETTA VI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW JETTA VI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW JETTA VI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW JETTA VI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW JETTA VI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.