🔥 DO 10 RAT 0% NA ZAKUP CZĘŚCI! RRSO 0%

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW JETTA VI

66 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
FEBI BILSTEIN
LÖBRO
SKF
LPR
MAXGEAR
MEYLE
NTY
BORSEHUNG
HART
STARLINE
BGA
Półoś napędowa GSP 254011

Długość [mm]: 755

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

262,66

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 22.10

262,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0649

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 814

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

364,75

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 22.10

364,75

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 254013

Długość [mm]: 480

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

220,07

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 22.10

220,07

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1220

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 755

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

273,65

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 22.10

273,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203295

Długość [mm]: 491

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

208,29

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 22.10

208,29

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 304747

Długość [mm]: 482

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

583,60

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 22.10

583,60

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa MAXGEAR 49-1213

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 814

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

233,34

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 22.10

233,34

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203241

Długość [mm]: 475

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

264,87

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 22.10

264,87

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261042

Długość [mm]: 814

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

230,63

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 22.10

230,63

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MAXGEAR 49-2610

Długość [mm]: 535

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

263,66

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 22.10

263,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa STARLINE 40.18.611

Długość [mm]: 491

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

438,90

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 22.10

438,90

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BORSEHUNG B18356

Strona zabudowy: Z prawej

557,61

zł/szt.

Kraków: czw. 23.10

U ciebie: czw. 23.10

557,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 182853

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 5.7

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

389,01

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 22.10

389,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8206

Długość [mm]: 532

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

395,25

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 22.10

395,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 254011OL

Długość [mm]: 760

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

357,68

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 22.10

357,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261094OL

Długość [mm]: 884

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

348,95

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 22.10

348,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa JP GROUP 1143102270

Długość [mm]: 488

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

325,61

zł/szt.

Kraków: czw. 23.10

U ciebie: czw. 23.10

325,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261094

Długość [mm]: 884

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

222,13

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 22.10

222,13

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa VIKA 54070007601

Strona zabudowy: Z lewej

269,87

zł/szt.

Kraków: czw. 23.10

U ciebie: czw. 23.10

269,87

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4626

Długość [mm]: 787

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

538,39

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 22.10

538,39

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW JETTA VI

Wał napędowy w samochodzie VW JETTA VI – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW JETTA VI?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW JETTA VI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW JETTA VI?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW JETTA VI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW JETTA VI – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW JETTA VI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW JETTA VI

W pojazdach VW JETTA VI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW JETTA VI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW JETTA VI – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW JETTA VI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.