63 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
364,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
364,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 755
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
262,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
262,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.154
Rozwiń więcej danych
241,97
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
241,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 755
Rozwiń więcej danych
273,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
273,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 475
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
264,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
264,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 491
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
208,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
208,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
220,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
220,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 521
Rozwiń więcej danych
297,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
297,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 482
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
583,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
583,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 814
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
230,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
230,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.34
Rozwiń więcej danych
324,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
324,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
233,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
233,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 518
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
277,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
277,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 119
Rozwiń więcej danych
355,73
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
355,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
299,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
299,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 488
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
719,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
719,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 813
Otwór o śr [mm]: 8.2
Rozwiń więcej danych
654,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
654,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 753
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
582,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
582,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 585
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
1 040,93
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
1 040,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 97,03 zł
Długość [mm]: 559
Otwór o śr [mm]: 8.2
Rozwiń więcej danych
682,46
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
682,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW JETTA VI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW JETTA VI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW JETTA VI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW JETTA VI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW JETTA VI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW JETTA VI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.