63 produktów
Wybierz auto
0499254011
Długość [mm]: 755
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
262,66
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
262,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980649
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
364,75
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
364,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
583,60
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
583,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499203295
Długość [mm]: 491
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
208,29
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
208,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499254013
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
220,07
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
220,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491220
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 755
Rozwiń więcej danych
273,65
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
273,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491213
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
233,35
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
233,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261042
Długość [mm]: 814
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
230,63
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
230,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP201653OL
Długość [mm]: 785
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
371,18
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
371,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18423
Strona zabudowy: Z prawej
565,48
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
565,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60061
Długość [mm]: 558
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
299,46
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
299,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492561
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 491
Rozwiń więcej danych
259,83
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
259,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980714
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 521
Rozwiń więcej danych
326,79
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
326,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143102270
Długość [mm]: 488
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
325,61
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
325,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4021611
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 480
Rozwiń więcej danych
371,10
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
371,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60035
Długość [mm]: 877
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
321,29
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
321,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60966
Długość [mm]: 778
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
320,29
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
320,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492610
Długość [mm]: 535
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
263,66
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
263,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27047
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
299,52
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
299,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454209
Długość [mm]: 479.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
274,19
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
274,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW JETTA VI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW JETTA VI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW JETTA VI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW JETTA VI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW JETTA VI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW JETTA VI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.