39 produktów
Wybierz auto
0499253002
Długość [mm]: 769
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
255,20
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
255,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499253005
Długość [mm]: 774
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
240,80
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
240,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1005
Długość [mm]: 540
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
338,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
338,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1009
Długość [mm]: 561
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
336,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
336,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499253003
Długość [mm]: 540
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
230,06
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
230,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499253004
Długość [mm]: 562
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
233,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261007
Długość [mm]: 517
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
241,33
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
241,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261010
Długość [mm]: 740
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
226,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
226,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261075
Długość [mm]: 525
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
232,41
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
232,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
274,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
274,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR445083
Długość [mm]: 525
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
252,31
zł/szt.
Kraków: śr. 06.08
U ciebie: śr. 06.08
252,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR445084
Długość [mm]: 712
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
257,15
zł/szt.
Kraków: śr. 06.08
U ciebie: śr. 06.08
257,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
225,93
zł/szt.
Kraków: śr. 06.08
U ciebie: śr. 06.08
225,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR442484
Długość [mm]: 736
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
213,44
zł/szt.
Kraków: śr. 06.08
U ciebie: śr. 06.08
213,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491219
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 712
Rozwiń więcej danych
301,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
301,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
297,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
297,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
469,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
469,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
277,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
277,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490925
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
212,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
212,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491661
Długość [mm]: 768
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
222,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
222,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW POLO III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW POLO III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW POLO III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW POLO III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW POLO III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW POLO III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.