172 produktów
Wybierz auto
0510490766
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
220,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261063
Długość [mm]: 751
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
212,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
212,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980629
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 751
Rozwiń więcej danych
346,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
346,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490767
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 753
Rozwiń więcej danych
220,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP203330
Długość [mm]: 515
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
220,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
290,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
290,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499253002
Długość [mm]: 769
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
274,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
274,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5072
Długość [mm]: 500
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
412,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
412,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
331,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
331,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
526,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
526,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWVW190
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 7-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
382,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
382,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261025
Długość [mm]: 774
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
271,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
271,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4016611
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
432,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
432,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18417
Strona zabudowy: Z lewej
500,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
500,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4284611
Strona zabudowy: Z lewej
339,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
339,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171305
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 752
Rozwiń więcej danych
650,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
650,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18403
Strona zabudowy: Z lewej
463,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
463,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261223
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
272,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
272,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477465
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 475
Rozwiń więcej danych
304,25
zł/szt.
Kraków: pt. 07.03
U ciebie: pt. 07.03
304,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8283
Długość [mm]: 853
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
347,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
347,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW POLO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW POLO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW POLO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW POLO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW POLO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW POLO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.