169 produktów
Wybierz auto
0510490766
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
223,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
223,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261063
Długość [mm]: 751
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
220,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980629
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 751
Rozwiń więcej danych
341,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
341,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490767
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 753
Rozwiń więcej danych
223,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
223,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499253002
Długość [mm]: 769
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
277,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
277,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
344,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
344,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
296,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
296,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
433,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
433,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182587
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.356
Rozwiń więcej danych
286,41
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
286,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203330
Długość [mm]: 515
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
222,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
222,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5072
Długość [mm]: 500
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
761,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
761,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181993
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.816
Rozwiń więcej danych
306,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
306,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461886
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
211,39
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
211,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR456723
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 496
Rozwiń więcej danych
263,74
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
263,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5903
Długość [mm]: 765
Otwór o śr [mm]: 8.2
Rozwiń więcej danych
375,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
375,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261183
Długość [mm]: 769
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
342,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
342,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261189
Długość [mm]: 751
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
297,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
297,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499253003
Długość [mm]: 540
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
230,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
230,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1009
Długość [mm]: 561
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
334,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
334,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980733
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
279,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
279,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW POLO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW POLO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW POLO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW POLO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW POLO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW POLO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.