Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW POLO

166 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 501

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

220,91

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

220,91

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 751

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

212,64

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

212,64

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 751

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

346,21

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

346,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 753

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

253,17

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

253,17

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 778

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

331,02

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

331,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 762

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

421,41

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

421,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 729

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

290,50

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

290,50

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 769

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

274,73

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

274,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 500

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

408,48

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

408,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 516

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

219,46

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

219,46

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 517

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

241,67

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

241,67

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 774

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

271,73

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

271,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Dla skrzyni 7-biegowej z podwójnym sprzęgłem

Długość [mm]: 755

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

399,68

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

399,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z prawej

514,46

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

514,46

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej

460,13

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

460,13

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

336,92

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

336,92

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 536

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

260,89

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

260,89

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 740

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

226,21

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

226,21

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 542

Otwór o śr [mm]: 10.8

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

571,28

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

571,28

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 549

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

255,28

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

255,28

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW POLO

Wał napędowy w samochodzie VW POLO – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW POLO?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW POLO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW POLO?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW POLO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW POLO – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW POLO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW POLO

W pojazdach VW POLO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW POLO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW POLO – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW POLO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.