74 produktów
Wybierz auto
0510490766
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
220,91
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
220,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261063
Długość [mm]: 751
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
212,64
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
212,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980629
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 751
Rozwiń więcej danych
347,83
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
347,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490767
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 753
Rozwiń więcej danych
220,95
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
220,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5072
Długość [mm]: 500
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
328,27
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
328,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182587
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.356
Rozwiń więcej danych
289,76
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
289,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181993
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.816
Rozwiń więcej danych
291,25
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
291,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
344,23
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
344,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
256,26
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
256,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491722
Długość [mm]: 760
Otwór o śr [mm]: 8.2
Rozwiń więcej danych
375,14
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
375,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491721
Długość [mm]: 502
Otwór o śr [mm]: 8.16
Rozwiń więcej danych
270,59
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
270,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492560
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
310,15
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
310,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492613
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 505
Rozwiń więcej danych
258,54
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
258,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW147
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 758
Rozwiń więcej danych
262,25
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490769
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 759
Rozwiń więcej danych
214,63
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
214,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490925
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
209,94
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
209,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP261302
Długość [mm]: 479
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
249,14
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
249,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ54070008301
Strona zabudowy: Z lewej
303,35
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
303,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
350,70
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
350,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18403
Strona zabudowy: Z lewej
506,27
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
506,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW POLO IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW POLO IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW POLO IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW POLO IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW POLO IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW POLO IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.