Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW POLO IV

71 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa MAXGEAR 49-0766

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 501

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

223,06

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 11.07

223,06

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261063

Długość [mm]: 751

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

220,97

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 11.07

220,97

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0767

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 753

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

223,09

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 11.07

223,09

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0629

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 751

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

341,04

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 11.07

341,04

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 182587

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 6.356

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

286,41

zł/szt.

Kraków: śr. 16.07

U ciebie: śr. 16.07

286,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 181993

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 4.816

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

298,06

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 11.07

298,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5072

Długość [mm]: 500

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

761,18

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 11.07

761,18

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 442 514

Długość [mm]: 759

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

279,51

zł/szt.

Kraków: śr. 16.07

U ciebie: śr. 16.07

279,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 304618

Długość [mm]: 744

Otwór o śr [mm]: 10.4

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

816,31

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 11.07

816,31

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa MAXGEAR 49-1219

Strona zabudowy: Z prawej

Długość [mm]: 712

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

301,59

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 11.07

301,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VW-147

Strona zabudowy: Z prawej

Długość [mm]: 758

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

311,60

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

311,60

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261099

Długość [mm]: 759

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

247,89

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 11.07

247,89

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VW-123

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 480

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

256,97

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

256,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 436 747

Długość [mm]: 750

Wymiar gwintu: M16 x 1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

237,57

zł/szt.

Kraków: śr. 16.07

U ciebie: śr. 16.07

237,57

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa VIKA 54070006401

Strona zabudowy: Z prawej

335,41

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

335,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 462 792

Długość [mm]: 730

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

312,81

zł/szt.

Kraków: śr. 16.07

U ciebie: śr. 16.07

312,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 471 586

Długość [mm]: 771

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

285,60

zł/szt.

Kraków: śr. 16.07

U ciebie: śr. 16.07

285,60

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5134

Długość [mm]: 712

Otwór o śr [mm]: 10

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

426,50

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 11.07

426,50

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5132

Długość [mm]: 527

Otwór o śr [mm]: 10

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

426,50

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 11.07

426,50

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1661

Długość [mm]: 768

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

222,63

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 11.07

222,63

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW POLO IV

Wał napędowy w samochodzie VW POLO IV – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW POLO IV?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW POLO IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW POLO IV?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW POLO IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW POLO IV – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW POLO IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW POLO IV

W pojazdach VW POLO IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW POLO IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW POLO IV – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW POLO IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.