74 produktów
Wybierz auto
0510490766
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
220,91
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
220,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261063
Długość [mm]: 751
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
212,64
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
212,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490767
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 753
Rozwiń więcej danych
220,95
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
220,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980629
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 751
Rozwiń więcej danych
344,48
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
344,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467043
Długość [mm]: 757
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
263,71
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
263,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5072
Długość [mm]: 500
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
328,27
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
328,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18403
Strona zabudowy: Z lewej
506,27
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
506,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
344,23
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
344,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
256,26
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
256,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190109
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
300,14
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
300,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190110
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
343,45
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
343,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR471586
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
272,31
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
272,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462792
Długość [mm]: 730
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
298,24
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
298,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462028
Długość [mm]: 557
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
221,66
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
221,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462022
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
224,00
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
224,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR442514
Długość [mm]: 759
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
266,51
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
266,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190013
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
401,72
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
401,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261135
Długość [mm]: 475
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
250,69
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
250,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261133
Długość [mm]: 859
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
219,03
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
219,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP261150
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
248,07
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
248,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW POLO IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW POLO IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW POLO IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW POLO IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW POLO IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW POLO IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.