74 produktów
Wybierz auto
0510490766
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
220,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261063
Długość [mm]: 751
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
212,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
212,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980629
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 751
Rozwiń więcej danych
346,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
346,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490767
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 753
Rozwiń więcej danych
220,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5072
Długość [mm]: 500
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
412,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
412,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18307
Strona zabudowy: Z prawej
514,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
514,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491219
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 712
Rozwiń więcej danych
298,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
298,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
793,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
793,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
04211004980676
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 759
Rozwiń więcej danych
377,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
377,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980702
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 472
Rozwiń więcej danych
284,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
284,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4016611
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
432,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
432,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18417
Strona zabudowy: Z lewej
500,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
500,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18403
Strona zabudowy: Z lewej
463,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
463,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490768
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 472
Rozwiń więcej danych
233,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492614
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 763
Rozwiń więcej danych
311,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
311,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182115
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.014
Rozwiń więcej danych
400,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
400,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW069
Ilość zębów: 36
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
239,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
239,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491218
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 525
Rozwiń więcej danych
207,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
207,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1013
Długość [mm]: 768
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
394,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
394,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190110
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
367,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
367,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW POLO IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW POLO IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW POLO IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW POLO IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW POLO IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW POLO IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.