69 produktów
Wybierz auto
322,06
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
322,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
433,68
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
433,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203330
Długość [mm]: 515
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
222,63
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
222,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461886
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
211,39
zł/szt.
Kraków: czw. 24.07
U ciebie: czw. 24.07
211,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR456723
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 496
Rozwiń więcej danych
263,74
zł/szt.
Kraków: czw. 24.07
U ciebie: czw. 24.07
263,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54053
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
331,97
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
331,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54054
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 496
Rozwiń więcej danych
438,00
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
438,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980726
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 500
Rozwiń więcej danych
301,39
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
301,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980734
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 765
Rozwiń więcej danych
394,13
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
394,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980797
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 629
Rozwiń więcej danych
254,28
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
254,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980798
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 821
Rozwiń więcej danych
320,31
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
320,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5904
Długość [mm]: 785
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
436,76
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
436,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491837
Długość [mm]: 491
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
271,26
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
271,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44071727101
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
454,50
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
454,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5902
Długość [mm]: 515
Otwór o śr [mm]: 8.2
Rozwiń więcej danych
318,62
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
318,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
315,89
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
315,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467041
Długość [mm]: 786
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
299,45
zł/szt.
Kraków: czw. 24.07
U ciebie: czw. 24.07
299,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4284611
Strona zabudowy: Z lewej
342,56
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
342,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171305
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 752
Rozwiń więcej danych
657,14
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
657,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261025
Długość [mm]: 774
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
265,93
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
265,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW POLO V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW POLO V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW POLO V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW POLO V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW POLO V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW POLO V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.