68 produktów
Wybierz auto
382,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
382,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203330
Długość [mm]: 515
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
220,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
220,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
293,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
293,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477806
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 762
Rozwiń więcej danych
352,33
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
352,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461886
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
201,63
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
201,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR467040
Długość [mm]: 492
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
213,42
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
213,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR456724
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 785
Rozwiń więcej danych
246,48
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
246,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR456723
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 496
Rozwiń więcej danych
251,50
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
251,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR485765
Długość [mm]: 855
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
369,04
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
369,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR485960
Długość [mm]: 821
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
290,04
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
290,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR485959
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 629
Rozwiń więcej danych
227,21
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
227,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR471586
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
272,31
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
272,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477465
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 475
Rozwiń więcej danych
298,31
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
298,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477808
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 729
Rozwiń więcej danych
290,04
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
290,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482477
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 765
Rozwiń więcej danych
260,44
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
260,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482479
Długość [mm]: 513
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
229,32
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
229,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980723
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 771
Rozwiń więcej danych
325,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
325,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6543
Długość [mm]: 542
Otwór o śr [mm]: 10.8
Rozwiń więcej danych
575,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
575,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW055
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
231,33
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
231,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVW162
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 770
Rozwiń więcej danych
254,50
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
254,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW POLO V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW POLO V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW POLO V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW POLO V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW POLO V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW POLO V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.