153 produktów
Wybierz auto
04211004980616
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 878
Rozwiń więcej danych
524,45
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
524,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203360
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
372,70
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
372,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 100,47
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
1 100,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
937,56
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
937,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
746,91
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
746,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
858,72
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
858,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWVW176
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rodzaj napędu: Napęd na 4 koła
Rozwiń więcej danych
339,52
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
339,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27065
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 861
Rozwiń więcej danych
485,88
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
485,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467066
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
310,58
zł/szt.
Kraków: czw. 13.02
U ciebie: czw. 13.02
310,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
450,32
zł/szt.
Kraków: czw. 13.02
U ciebie: czw. 13.02
450,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477823
Długość [mm]: 1025
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
513,73
zł/szt.
Kraków: czw. 13.02
U ciebie: czw. 13.02
513,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR065254
Długość [mm]: 1054
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
441,75
zł/szt.
Kraków: czw. 13.02
U ciebie: czw. 13.02
441,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR450213
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 0.88
Rozwiń więcej danych
99,88
zł/szt.
Kraków: czw. 13.02
U ciebie: czw. 13.02
99,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
397,35
zł/szt.
Kraków: czw. 13.02
U ciebie: czw. 13.02
397,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454206
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
350,02
zł/szt.
Kraków: czw. 13.02
U ciebie: czw. 13.02
350,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461882
Długość [mm]: 645
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
270,02
zł/szt.
Kraków: czw. 13.02
U ciebie: czw. 13.02
270,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462084
Długość [mm]: 857
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
361,02
zł/szt.
Kraków: czw. 13.02
U ciebie: czw. 13.02
361,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
881,81
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
881,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0369VKJC5207
Długość [mm]: 924
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
671,16
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
671,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54062
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
406,57
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
406,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TRANSPORTER V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TRANSPORTER V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TRANSPORTER V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TRANSPORTER V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TRANSPORTER V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.