146 produktów
Wybierz auto
04211004980616
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 878
Rozwiń więcej danych
513,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
513,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203360
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
364,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
364,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261258
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej
Rozwiń więcej danych
316,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
316,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261257
Długość [mm]: 683
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
312,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
312,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181255
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.004
Rozwiń więcej danych
453,72
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
453,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS61190
Długość [mm]: 135.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
Produkt niedostępny
Szukaj podobnych
MAX491441
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 144
Rozwiń więcej danych
153,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
153,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491442
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 135
Rozwiń więcej danych
137,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
137,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491440
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 143.55
Rozwiń więcej danych
105,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
105,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491817
Długość [mm]: 756
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
332,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
332,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491827
Długość [mm]: 1054
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
434,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
434,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491828
Długość [mm]: 907.75
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
436,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
436,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
817,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
817,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 74,18 zł
FES23147HRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 12.61
Rozwiń więcej danych
890,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
890,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES23147ERH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 13.965
Rozwiń więcej danych
1 103,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
1 103,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
871,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
871,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWVW061W
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
96,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
96,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVW035
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
405,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
405,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52589
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
430,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
430,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW177
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rodzaj napędu: Napęd na 4 koła
Rozwiń więcej danych
261,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
261,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TRANSPORTER V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TRANSPORTER V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TRANSPORTER V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TRANSPORTER V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TRANSPORTER V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.