150 produktów
Wybierz auto
0499261257
Długość [mm]: 683
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
319,07
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
319,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203360
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
371,71
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
371,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980616
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 878
Rozwiń więcej danych
503,11
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
503,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS61186
Długość [mm]: 130
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 37
Rozwiń więcej danych
100,78
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
100,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ55211007601
Strona zabudowy: Z przodu
815,37
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
815,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27054
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
232,19
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
232,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27067
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1025
Rozwiń więcej danych
529,65
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
529,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVW012
Rozstaw osi [mm]: 3400
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 716,17
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
1 716,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS61007
Długość [mm]: 857
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
441,82
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
441,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS61188
Długość [mm]: 144.8
Średnica przegubu po stronie koła [mm]: 26
Rozwiń więcej danych
114,74
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
114,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES23147ERH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 13.965
Rozwiń więcej danych
1 093,31
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
1 093,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES23147HRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 12.61
Rozwiń więcej danych
881,82
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
881,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP10053
Strona zabudowy: Z tyłu
Rura o śr. [mm]: 90
Rozwiń więcej danych
2 064,41
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
2 064,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305649
Strona zabudowy: Oś przednia
Wymiar gwintu: M8x83
Rozwiń więcej danych
400,51
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
400,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9639R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Długość 1 [mm]: 860
468,40
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
468,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRI8540295010
Średnica [mm]: 108
Długość [mm]: 857
Rozwiń więcej danych
650,36
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
650,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 122,88 zł
NTYNPWVW046
331,78
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
331,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW061W
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
95,32
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
95,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVW129
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
300,88
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
300,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190122
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
555,81
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
555,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TRANSPORTER V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TRANSPORTER V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TRANSPORTER V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TRANSPORTER V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TRANSPORTER V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.