146 produktów
Wybierz auto
04211004980616
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 878
Rozwiń więcej danych
508,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 22.10
508,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5204
Długość [mm]: 645
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
376,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 22.10
376,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181255
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.004
Rozwiń więcej danych
447,18
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
447,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261258
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej
Rozwiń więcej danych
326,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 22.10
326,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261257
Długość [mm]: 683
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
303,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 22.10
303,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5208
Długość [mm]: 857
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
532,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 22.10
532,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203360
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
353,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 22.10
353,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
439,30
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
439,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454206
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
341,50
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
341,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467065
Długość [mm]: 883
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
504,10
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
504,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
387,65
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
387,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR450213
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 0.88
Rozwiń więcej danych
97,57
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
97,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR450215
Długość [mm]: 641.7
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
326,36
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
326,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477823
Długość [mm]: 1025
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
501,14
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
501,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305509
Długość [mm]: 1054
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
1 009,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 22.10
1 009,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 97,03 zł
LOB305510
Długość [mm]: 907.75
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
1 059,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 22.10
1 059,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
1 764,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 22.10
1 764,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
VIJ55211007701
Strona zabudowy: Z tyłu
970,16
zł/szt.
Kraków: czw. 23.10
U ciebie: czw. 23.10
970,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190122
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
555,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 22.10
555,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60957
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
436,54
zł/szt.
Kraków: czw. 23.10
U ciebie: czw. 23.10
436,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TRANSPORTER V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TRANSPORTER V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TRANSPORTER V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TRANSPORTER V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TRANSPORTER V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.