150 produktów
Wybierz auto
04211004980616
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 878
Rozwiń więcej danych
524,45
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
524,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203360
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
353,76
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
353,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261257
Długość [mm]: 683
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
303,75
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
303,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 035,65
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
1 035,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWVW129
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
300,88
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
300,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202361OL
Długość [mm]: 879
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
613,18
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
613,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190108
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
511,76
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
511,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305509
Długość [mm]: 1054
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
1 009,94
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
1 009,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 99,96 zł
LOBGKNP10051
Strona zabudowy: Z przodu
Rura o śr. [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
1 913,98
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
1 913,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 343,61 zł
SKFVKJC6111
Długość [mm]: 114.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
228,91
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
228,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
928,27
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
928,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
755,18
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
755,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LPRDS52588
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
371,71
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
371,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52633
Długość [mm]: 865
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
392,67
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
392,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305648
Strona zabudowy: Oś przednia
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
496,85
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
496,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS61189
Długość [mm]: 144
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
107,60
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
107,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
809,98
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
809,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 74,17 zł
MEY1004980651
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 613
Rozwiń więcej danych
438,00
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
438,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27065
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 861
Rozwiń więcej danych
485,88
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
485,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27067
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1025
Rozwiń więcej danych
551,41
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
551,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TRANSPORTER V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TRANSPORTER V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TRANSPORTER V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TRANSPORTER V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TRANSPORTER V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.