149 produktów
Wybierz auto
0499261257
Długość [mm]: 683
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
319,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
319,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181255
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.004
Rozwiń więcej danych
420,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
420,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203360
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
360,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
360,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980616
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 878
Rozwiń więcej danych
503,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
503,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP10051
Strona zabudowy: Z przodu
Rura o śr. [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
1 913,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 913,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 343,61 zł
BGADS9640R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Długość 1 [mm]: 860
631,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 18.06
631,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27065
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 861
Rozwiń więcej danych
373,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
373,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
889,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
889,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LPRDS52633
Długość [mm]: 865
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
399,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
399,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491441
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 144
Rozwiń więcej danych
152,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
152,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
1 131,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 131,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOBGKNP10055
Strona zabudowy: Z tyłu
Rura o śr. [mm]: 90
Rozwiń więcej danych
1 756,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 756,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW035
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
418,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
418,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491440
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 143.55
Rozwiń więcej danych
104,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
104,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LOB305649
Strona zabudowy: Oś przednia
Wymiar gwintu: M8x83
Rozwiń więcej danych
400,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
400,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143103280
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 907
Rozwiń więcej danych
575,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 18.06
575,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490927
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
275,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS61007
Długość [mm]: 857
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
441,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
441,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 070,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 070,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB304528
Długość [mm]: 702.3
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
696,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
696,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TRANSPORTER V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TRANSPORTER V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TRANSPORTER V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TRANSPORTER V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TRANSPORTER V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.