149 produktów
Wybierz auto
04211004980616
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 878
Rozwiń więcej danych
508,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
508,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181255
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.004
Rozwiń więcej danych
424,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
424,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203360
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
364,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
364,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261257
Długość [mm]: 683
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
322,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
322,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS61186
Długość [mm]: 130
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 37
Rozwiń więcej danych
101,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
101,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS61007
Długość [mm]: 857
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
446,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
446,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS61190
Długość [mm]: 135.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
121,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
121,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS52588
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
382,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
382,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52631
Długość [mm]: 880
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
429,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
429,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
817,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
817,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 74,17 zł
040145931
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 0.9
Rozwiń więcej danych
465,81
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
465,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182852
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.768
Rozwiń więcej danych
548,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
548,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181115
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 9.014
Rozwiń więcej danych
418,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
418,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54062
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
421,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
421,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
040139890
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 0.88
Rozwiń więcej danych
378,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143103280
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 907
Rozwiń więcej danych
580,76
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
580,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRI8540295010
Średnica [mm]: 108
Długość [mm]: 857
Rozwiń więcej danych
656,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
656,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 122,88 zł
843,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
843,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
1 116,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 116,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
1 080,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 080,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TRANSPORTER V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TRANSPORTER V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TRANSPORTER V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TRANSPORTER V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TRANSPORTER V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.