149 produktów
Wybierz auto
FEB181255
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.004
Rozwiń więcej danych
424,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
424,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203360
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
375,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
375,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261257
Długość [mm]: 683
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
315,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
315,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980616
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 878
Rozwiń więcej danych
513,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
513,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS61190
Długość [mm]: 135.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
121,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
121,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR467065
Długość [mm]: 883
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
526,92
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
526,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVW012
Rozstaw osi [mm]: 3400
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 732,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.07
1 732,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52632
Długość [mm]: 645
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
301,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
301,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491816
Długość [mm]: 690
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
328,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
328,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491826
Długość [mm]: 870
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
350,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
350,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490929
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 880
Rozwiń więcej danych
367,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
367,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS61188
Długość [mm]: 144.8
Średnica przegubu po stronie koła [mm]: 26
Rozwiń więcej danych
115,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
115,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
1 781,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 781,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
FES2312TRANST5
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 114.5
Rozwiń więcej danych
196,86
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
196,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVW129
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
303,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.07
303,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW177
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rodzaj napędu: Napęd na 4 koła
Rozwiń więcej danych
327,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.07
327,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP10051
Strona zabudowy: Z przodu
Rura o śr. [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
1 932,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 932,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 343,61 zł
LOB305649
Strona zabudowy: Oś przednia
Wymiar gwintu: M8x83
Rozwiń więcej danych
404,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
404,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477823
Długość [mm]: 1025
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
523,79
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
523,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR450213
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 0.88
Rozwiń więcej danych
101,76
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
101,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TRANSPORTER V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TRANSPORTER V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TRANSPORTER V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TRANSPORTER V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TRANSPORTER V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.