Darmowa dostawa od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
153 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 683
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
319,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
319,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.004
Rozwiń więcej danych
420,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
420,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 878
Rozwiń więcej danych
503,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
503,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
360,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
360,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 130
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 37
Rozwiń więcej danych
100,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
100,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rozstaw osi [mm]: 3400
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 716,17
zł/szt.
Kraków: czw. 12.06
U ciebie: czw. 12.06
1 716,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Długość 1 [mm]: 860
631,42
zł/szt.
Kraków: czw. 12.06
U ciebie: czw. 12.06
631,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 615
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
1 764,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
1 764,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
Średnica [mm]: 108
Długość [mm]: 857
Rozwiń więcej danych
650,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
650,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 122,88 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 613
Rozwiń więcej danych
420,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
420,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 645
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
835,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
835,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 617
Rozwiń więcej danych
323,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
323,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1054
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
448,24
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
448,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
505,18
zł/szt.
Kraków: czw. 12.06
U ciebie: czw. 12.06
505,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia
Wymiar gwintu: M8x93,5
Rozwiń więcej danych
501,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
501,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
315,11
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
315,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1025
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
521,31
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
521,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
110,36
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
110,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 873
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
403,19
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
403,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 645
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
273,94
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
273,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TRANSPORTER V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TRANSPORTER V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TRANSPORTER V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TRANSPORTER V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TRANSPORTER V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.