193 produktów
Wybierz auto
0369VKJC5158
Długość [mm]: 532
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
427,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
427,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980616
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 878
Rozwiń więcej danych
524,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
524,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261257
Długość [mm]: 683
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
303,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
303,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261052
Długość [mm]: 529
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
248,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
248,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP203360
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
371,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
371,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491662
Długość [mm]: 532
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
262,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
262,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143101300
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 536
Rozwiń więcej danych
397,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
397,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143103280
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 907
Rozwiń więcej danych
574,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
574,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143103600
Długość [mm]: 525
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
400,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
400,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
432,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
432,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190286
Strona zabudowy: Oś przednia
297,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
297,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR450213
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 0.88
Rozwiń więcej danych
99,04
zł/szt.
Kraków: pt. 07.03
U ciebie: pt. 07.03
99,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LOBGKNP10053
Strona zabudowy: Z tyłu
Rura o śr. [mm]: 90
Rozwiń więcej danych
2 064,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
2 064,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVW012
Rozstaw osi [mm]: 3400
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 716,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
1 716,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27066
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 883
Rozwiń więcej danych
451,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
451,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 089,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 089,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB304503
Długość [mm]: 641.7
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
926,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
926,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
928,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
928,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB304530
Długość [mm]: 641.7
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
777,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
777,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
739,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
739,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TRANSPORTER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TRANSPORTER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TRANSPORTER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TRANSPORTER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TRANSPORTER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.