183 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.004
Rozwiń więcej danych
424,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
424,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 529
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
250,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
250,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
375,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
375,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 683
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
315,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
315,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 878
Rozwiń więcej danych
508,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
508,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 532
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
425,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
425,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 135.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
121,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
121,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 883
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
526,92
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
526,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rozstaw osi [mm]: 3400
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 732,83
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
1 732,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 645
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
301,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
301,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 549
Wymiar gwintu: 16x1,5
Rozwiń więcej danych
367,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
367,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 0.88
Rozwiń więcej danych
389,58
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
389,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
313,30
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
313,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 690
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
328,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
328,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 870
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
350,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
350,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 880
Rozwiń więcej danych
367,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
367,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 144.8
Średnica przegubu po stronie koła [mm]: 26
Rozwiń więcej danych
115,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
115,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 615
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
1 781,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
1 781,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
Ciężar [kg]: 6.61
Otwór o śr [mm]: 10.65
Rozwiń więcej danych
289,74
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
289,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 114.5
Rozwiń więcej danych
196,86
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
196,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TRANSPORTER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TRANSPORTER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TRANSPORTER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TRANSPORTER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TRANSPORTER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.