185 produktów
Wybierz auto
04211004980616
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 878
Rozwiń więcej danych
524,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
524,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261052
Długość [mm]: 529
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
248,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
248,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261257
Długość [mm]: 683
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
309,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
309,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5158
Długość [mm]: 532
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
427,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
427,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203360
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
360,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
360,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS61189
Długość [mm]: 144
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
107,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
107,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
928,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
928,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOBGKNP10051
Strona zabudowy: Z przodu
Rura o śr. [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
1 913,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
1 913,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 343,61 zł
809,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
809,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 74,17 zł
BGADS9639R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Długość 1 [mm]: 860
468,40
zł/szt.
Kraków: czw. 10.04
U ciebie: czw. 10.04
468,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980694
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 540.8
Rozwiń więcej danych
368,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
368,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980810
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 867
Rozwiń więcej danych
519,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
519,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143101300
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 536
Rozwiń więcej danych
405,16
zł/szt.
Kraków: czw. 10.04
U ciebie: czw. 10.04
405,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143103600
Długość [mm]: 525
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
408,65
zł/szt.
Kraków: czw. 10.04
U ciebie: czw. 10.04
408,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143103280
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 907
Rozwiń więcej danych
585,64
zł/szt.
Kraków: czw. 10.04
U ciebie: czw. 10.04
585,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
850,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
850,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
MAG302004190278
Strona zabudowy: Oś przednia
293,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
293,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB304503
Długość [mm]: 641.7
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
926,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
926,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
755,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
755,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0400302004190108
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
511,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
511,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TRANSPORTER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TRANSPORTER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TRANSPORTER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TRANSPORTER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TRANSPORTER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.