170 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 878
Rozwiń więcej danych
508,95
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
508,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 683
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
325,00
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
325,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 645
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
376,58
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
376,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 857
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
495,06
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
495,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 532
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
421,03
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
421,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 529
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
227,50
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
227,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej
Rozwiń więcej danych
326,75
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
326,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
346,97
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
346,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rodzaj napędu: Napęd na 4 koła
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 645
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
298,39
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
298,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 517
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
759,39
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
759,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 647
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
1 094,63
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
1 094,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 907
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
1 040,49
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
1 040,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 881
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
1 059,59
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
1 059,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 641.7
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
934,16
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
934,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 930
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
936,13
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
936,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 645
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
761,59
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
761,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 702.3
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
689,50
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
689,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 641.7
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
783,64
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
783,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 870
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
1 118,27
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
1 118,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TRANSPORTER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TRANSPORTER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TRANSPORTER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TRANSPORTER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TRANSPORTER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.