Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW TRANSPORTER

193 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 532

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

427,29

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

427,29

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 878

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

524,45

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

524,45

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 683

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

303,75

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

303,75

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 529

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

248,14

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

248,14

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 617

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

371,71

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

371,71

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 532

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

262,98

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

262,98

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach

Długość [mm]: 536

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

397,59

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.03

397,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 907

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

574,61

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.03

574,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 525

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

400,98

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.03

400,98

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Dla numeru oe: 7h0407272ad

Długość [mm]: 925

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

432,00

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

432,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia

297,28

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

297,28

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 0.88

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

99,04

zł/szt.

Kraków: pt. 07.03

U ciebie: pt. 07.03

99,04

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z tyłu

Rura o śr. [mm]: 90

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

2 064,41

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

2 064,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rozstaw osi [mm]: 3400

Strona zabudowy: Z tyłu

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 716,17

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.03

1 716,17

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 883

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

451,95

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

451,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 647

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 089,53

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

1 089,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 641.7

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

926,30

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

926,30

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 930

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

928,27

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

928,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 641.7

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

777,05

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

777,05

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 747

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

739,52

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

739,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW TRANSPORTER

Wał napędowy w samochodzie VW TRANSPORTER – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW TRANSPORTER?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TRANSPORTER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW TRANSPORTER?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TRANSPORTER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW TRANSPORTER – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TRANSPORTER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW TRANSPORTER

W pojazdach VW TRANSPORTER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TRANSPORTER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW TRANSPORTER – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.