186 produktów
Wybierz auto
04211004980616
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 878
Rozwiń więcej danych
508,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
508,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261052
Długość [mm]: 529
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
236,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
236,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261257
Długość [mm]: 683
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
309,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
309,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203360
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
360,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
360,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181255
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.004
Rozwiń więcej danych
445,43
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
445,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5158
Długość [mm]: 532
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
421,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
421,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5207
Długość [mm]: 924
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
666,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
666,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR437400
Długość [mm]: 540.8
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
210,68
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
210,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LOB304503
Długość [mm]: 641.7
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
999,79
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
999,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
750,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
750,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB305510
Długość [mm]: 907.75
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
859,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
859,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SNRDK54062
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
417,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
417,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
040145931
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 0.9
Rozwiń więcej danych
470,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
470,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
040139890
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 0.88
Rozwiń więcej danych
386,21
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
386,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
809,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
809,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 74,18 zł
TRI8540295010
Średnica [mm]: 108
Długość [mm]: 857
Rozwiń więcej danych
650,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
650,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 122,88 zł
268,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
268,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP10055
Strona zabudowy: Z tyłu
Rura o śr. [mm]: 90
Rozwiń więcej danych
1 756,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
1 756,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS61007
Długość [mm]: 857
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
441,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
441,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW129
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
293,15
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
293,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TRANSPORTER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TRANSPORTER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TRANSPORTER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TRANSPORTER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TRANSPORTER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.