177 produktów
Wybierz auto
0499261052
Długość [mm]: 529
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
248,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
248,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04211004980616
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 878
Rozwiń więcej danych
503,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
503,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5158
Długość [mm]: 532
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
421,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
421,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261257
Długość [mm]: 683
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
319,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
319,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181255
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.004
Rozwiń więcej danych
447,18
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
447,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203360
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
371,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
371,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS61186
Długość [mm]: 130
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 37
Rozwiń więcej danych
100,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
100,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWNVW012
Rozstaw osi [mm]: 3400
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 716,17
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
1 716,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9640R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Długość 1 [mm]: 860
631,42
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
631,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
410,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
410,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202361OL
Długość [mm]: 879
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
625,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
625,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 764,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 764,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
LPRDS61007
Długość [mm]: 857
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
441,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
441,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP10053
Strona zabudowy: Z tyłu
Rura o śr. [mm]: 90
Rozwiń więcej danych
2 064,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
2 064,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9639R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Długość 1 [mm]: 860
468,40
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
468,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRI8540295010
Średnica [mm]: 108
Długość [mm]: 857
Rozwiń więcej danych
650,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
650,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 122,88 zł
NTYNPWVW061W
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
95,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
95,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190122
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
555,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
555,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491224
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 925
Rozwiń więcej danych
439,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
439,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491817
Długość [mm]: 756
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
329,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
329,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TRANSPORTER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TRANSPORTER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TRANSPORTER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TRANSPORTER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TRANSPORTER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.