Powiadom mnie o dostępności

Nagrzewnice samochodowe i wymienniki ciepła do NISSAN X-TRAIL II

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: 040972216

Nagrzewnica NISSENS 72216

Wymiary radiatora: 175 x 186 x 26 mm, Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdu z k...
289,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: VAL811511

Nagrzewnica VALEO 811511

Grubość [mm]: 26, Szerokość [mm]: 185.7, Wysokość [mm]: 175, Ciężar [kg]: 1.16, Materiał: A...
350,45 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 044654362

Nagrzewnica NRF 54362

299,49 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do NISSAN

Nagrzewnica w samochodzie NISSAN X-TRAIL II – za co odpowiada?

Nagrzewnica samochodowa to element, który wchodzi w skład układu chłodzenia jednostki napędowej. Odpowiada ona za nagrzewanie kabiny pasażerskiej samochodu – obok chłodnicy jest to kolejny ważny wymiennik ciepła w pojeździe NISSAN X-TRAIL II. Co istotne, jest to komponent dość prosty w budowie, a jego rozmiary są znacznie mniejsze niż w przypadku chłodnicy.

Jak zbudowana jest nagrzewnica w aucie NISSAN X-TRAIL II?

Nagrzewnica samochodu NISSAN X-TRAIL II jest zbudowana z charakterystycznych rurek, przez które przepływa gorący czynnik chłodniczy. Płyn ten pochodzi z silnika, w którym nagrzewa się, odbierając jednostce napędowej ciepło. W efekcie ciepło się nie marnuje i pozostaje praktycznie wykorzystywane podczas pracy pojazdu. Nagrzewnica w aucie NISSAN X-TRAIL II jest umieszczona za deską rozdzielczą. Dzięki temu ciepłe powietrze bez problemów przedostaje się do kabiny pasażerskiej, w czym pomagają także specjalne wentylatory.

NISSAN X-TRAIL II – jakie są rodzaje nagrzewnicy samochodowej?

Można wyróżnić przede wszystkim dwa typy nagrzewnic samochodowych, które znajdują zastosowanie w różnych samochodach – podstawowy podział dotyczy metody regulacji temperatury powietrza. Może się odbywać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zastosowanie specjalnego zaworu, który służy do kontrolowania ilości cieczy podawanej do rurek nagrzewnicy. Drugi polega z kolei na ograniczaniu ilości ciepła, która trafia do samej nagrzewnicy. Przy takim działaniu określona część powietrza może się nagrzewać, a reszta jest kierowana bezpośrednio do układu wentylacji.