Powiadom mnie o dostępności

Czujniki ciśnienia spalin do BMW 3 G20

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem uszcz...
282,40 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
110,65 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość połączeń: 3
139,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
107,17 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do BMW

Czujnik ciśnienia spalin do samochodu BMW 3 G20

Czujnik ciśnienia spalin występuje w egzemplarzach samochodu BMW 3 G20 wyposażonych w filtr cząstek stałych. Czujnik różnicy ciśnień mierzy ciśnienie spalin w układzie wydechowym i przekazuje tę informację do sterownika silnika. Sterownik może dzięki temu określić, kiedy należy przeprowadzić procedurę oczyszczania filtra DPF. Wówczas do komory spalania dostarczona zostanie bogatsza mieszanka, która podniesie temperaturę i pozwoli wypalić filtr cząstek stałych.

Uszkodzony czujnik ciśnienia spalin w samochodzie BMW 3 G20

Niesprawny czujnik ciśnienia spalin nie informuje jednostki sterującej samochodu BMW 3 G20 o konieczności wypalenia filtra. W efekcie obniża się jego przepustowość, co prowadzi do całkowitego i nieodwracalnego zapchania filtra. Konsekwencją może być nawet uszkodzenie silnika. O awarii powinna informować kontrolka silnika na desce rozdzielczej. Aby potwierdzić, że to właśnie czujnik ciśnienia spalin jest powodem zapalenia się kontrolki, należy odczytać kod błędu podczas diagnostyki komputerowej.

BMW 3 G20 – objawy awarii czujnika ciśnienia spalin

Awaria czujnika ciśnienia spalin objawia się poprzez wzrost spalania spowodowany zbyt bogatą mieszanką paliwowo-powietrzną. Da się zauważyć również podwyższoną temperaturę silnika. Objawy widoczne podczas jazdy z niesprawnym czujnikiem ciśnienia spalin to opóźniona reakcja silnika na pedał gazu oraz widocznie słabsze osiągi.