Powiadom mnie o dostępności

Katalizatory samochodowe do BMW 3 E46

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: KAM8015001

Katalizator KAMOKA 8015001

Norma emisji spalin: Euro 3, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z elementami d...
515,91 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Typ katalizatora: dla pojazdów z katalizatorem
788,00 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do BMW

Katalizator BMW 3 E46 – zasada działania

Katalizator odpowiada za neutralizowanie szkodliwych związków chemicznych zawartych w spalinach. Dzięki temu BMW 3 E46 może spełniać coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin. Działanie katalizatora w samochodach BMW 3 E46 jest możliwe dzięki zastosowaniu substancji katalitycznych, jakimi są m.in. pallad, rod oraz platyna, które zobojętniają spaliny do mniej szkodliwej postaci. Warunki pracy katalizatora są dobierane na podstawie odczytów z sondy lambda. Dzięki informacji o proporcji powietrza w spalinach katalizator może przeprowadzić proces redukcji – obniżający zawartość tlenków azotu, oraz utleniania – zmniejszający zawartość tlenków węgla oraz węglowodorów.

Katalizator BMW 3 E46 – budowa

Obudowa katalizatora do samochodu BMW 3 E46 ma kształt podłużnego, spłaszczonego walca, wewnątrz której znajduje się wkład o strukturze plastra miodu. Wkład tworzy rozbudowaną sieć kanalików, przez które przepływają spaliny poddawane katalizie. Katalizator jest zabudowany w układzie wydechowym – między kolektorem a tłumikiem.

Objawy awarii katalizatora w samochodach BMW 3 E46

Typowe objawy awarii katalizatora to przede wszystkim obniżenie osiągów oraz znaczny hałas wydobywający się z podwozia. Uszkodzony katalizator nie jest w stanie oczyszczać spalin w sposób prawidłowy. Podczas jazdy samochodem BMW 3 E46 z uszkodzonym katalizatorem można zaobserwować również drgania nadwozia, a także nierówną pracę silnika na biegu jałowym.