37 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0341150860
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0341477640
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ELR691780
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0498411031
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0341328170
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0341729571
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ELR902561
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0340713842800
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: JPG1119609100
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ELR121610
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0340713751100
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP117908
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: FA1411023
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0498411017
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0498411021
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0498411028
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AJU13205700
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0341724250
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0341007870
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AJU13198500
Dostawa na wtorek, 2 lipca
W silnikach spalinowych kolektor wydechowy odpowiada za odebranie spalin, będących ubocznym produktem zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. W samochodzie AUDI Q5 I kolektor przekazuje spaliny do dalszych elementów układu wydechowego, gdzie zostają one oczyszczone. Aby proces ten odbywał się poprawnie, potrzebna jest uszczelka kolektora wydechowego. Element ten odpowiada za szczelność połączenia kolektora z silnikiem.
Uszczelka kolektora wydechowego w silnikach stosowanych w samochodach AUDI Q5 I pracuje w trudnych warunkach. Ze względu na wysokie ciśnienie robocze, temperaturę oraz wibracje, okresowo ulega zużyciu, przez co konieczna jest jej wymiana na nowy element. Wymiana polega na zdemontowaniu kolektora wydechowego, wyjęciu starej uszczelki i wyczyszczeniu powierzchni oraz założeniu nowej uszczelki. Należy zachować przy tym staranność, gdyż uszczelka musi zostać perfekcyjnie dopasowana.
Zużyta, niespełniająca swojej funkcji uszczelka kolektora wydechowego w samochodzie AUDI Q5 I może generować charakterystyczne objawy. Kierowca może zaobserwować głośniejszą pracę silnika oraz obniżenie jego mocy. Niepokojące dźwięki są zazwyczaj słyszalne tuż po uruchomieniu silnika, kiedy pracuje on jeszcze na zimno. Ważnym krokiem przed podjęciem naprawy jest przeprowadzenie diagnostyki w celu ustalenia, czy uszkodzeniu na pewno uległa uszczelka, a nie sam kolektor.