Objawy uszkodzenia uszczelki pod kolektorem dolotowym są trudne do przeoczenia. Z uwagi na to, że kolektory te wykonane są z twardego żeliwa, brak uszczelki powoduje bardzo głośną pracę. Niepokojące odgłosy są uciążliwe przede wszystkim przy rozruchu i podczas przyspieszania. Wydmuchana lub pęknięta uszczelka kolektora generuje hałas większy niż ten, z którym mają do czynienia użytkownicy pojazdów, w których doszło do pęknięcia kolektora wydechowego. Kolejny problem, jaki pojawia się przy usterce uszczelki pod kolektor wydechowy to spadek ciśnienia w układzie.
Pęknięcie i wydmuchanie uszczelki pod kolektorem wydechowym może powodować bardzo głośną pracę wydechu. Poluzowanie połączenia pomiędzy metalowym kolektorem a blokiem w połączeniu z wibracjami generowanymi przez pracującą jednostkę napędową to gwarancja tego, że będzie głośno. Niezbyt przyjemnie, ale głośno.
Poza tym spada ciśnienie w układzie, co w przypadku silników doładowanych powoduje problem z właściwym zasilaniem turbiny. Jak wiadomo, są one zasilane spalinami. Rozszczelnienie i uwolnienie spalin w niewłaściwym miejscu tego układu powoduje problem z ciśnieniem i brak zasilania turbiny. W efekcie samochód wyraźnie traci na mocy. Można powiedzieć, że z silnik przestaje być doładowany. Spada jakość mieszanki paliwa. Rośnie zużycie, a silnik pracuje nierównomiernie.
Uszczelki kolektora wydechowego są stosunkowo tanie. Dość czasochłonna jest ich wymiana. Połączenie kolektora z silnikiem jest trudno dostępne, co powoduje, że wymianę warto zlecić specjalistom w zakresie obsługi technicznej układów wydechowych. Przy okazji wymiany uszczelki pod kolektorem, warto sprawdzić stan całego układu wydechowego. To dobry moment na to, aby upewnić się, czy nie trzeba wymienić wieszaków lub którychś z poszczególnych elementów układu wydechowego, takich jak tłumik środkowy czy końcowy. Dobre uszczelki pod kolektor wydechowy do każdego samochodu dostępne są w naszym sklepie.
2231 produktów
Wybierz auto