24 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0340713483400
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP501275
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0340713302700
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 0340713183410
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0340713183610
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0341326250
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BGAMG0906
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0341066391
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0341638181
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0341638191
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ELR738340
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FA1410004
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0498410005
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0498410006
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0498410007
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BGAMG2580
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0418460334H
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0418460335H
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0418026359H
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP501277
Dostawa na środę, 3 lipca
W silnikach spalinowych kolektor wydechowy odpowiada za odebranie spalin, będących ubocznym produktem zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. W samochodzie BMW X5 E53 kolektor przekazuje spaliny do dalszych elementów układu wydechowego, gdzie zostają one oczyszczone. Aby proces ten odbywał się poprawnie, potrzebna jest uszczelka kolektora wydechowego. Element ten odpowiada za szczelność połączenia kolektora z silnikiem.
Uszczelka kolektora wydechowego w silnikach stosowanych w samochodach BMW X5 E53 pracuje w trudnych warunkach. Ze względu na wysokie ciśnienie robocze, temperaturę oraz wibracje, okresowo ulega zużyciu, przez co konieczna jest jej wymiana na nowy element. Wymiana polega na zdemontowaniu kolektora wydechowego, wyjęciu starej uszczelki i wyczyszczeniu powierzchni oraz założeniu nowej uszczelki. Należy zachować przy tym staranność, gdyż uszczelka musi zostać perfekcyjnie dopasowana.
Zużyta, niespełniająca swojej funkcji uszczelka kolektora wydechowego w samochodzie BMW X5 E53 może generować charakterystyczne objawy. Kierowca może zaobserwować głośniejszą pracę silnika oraz obniżenie jego mocy. Niepokojące dźwięki są zazwyczaj słyszalne tuż po uruchomieniu silnika, kiedy pracuje on jeszcze na zimno. Ważnym krokiem przed podjęciem naprawy jest przeprowadzenie diagnostyki w celu ustalenia, czy uszkodzeniu na pewno uległa uszczelka, a nie sam kolektor.