13 produktów
Wybierz auto
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez łożyska
148,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
148,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MONMK429
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez łożyska walcowego
161,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
161,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Grubość [mm]: 64
Rozwiń więcej danych
156,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
156,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś tylna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez łożyska kulkowego
188,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
188,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia
128,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
128,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Grubość [mm]: 64
Rozwiń więcej danych
142,17
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
142,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z lewej
Masa [g]: 940
289,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
289,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wysokość [mm]: 56
Średnica zewnętrzna [mm]: 142
Rozwiń więcej danych
114,20
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
114,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: 50515176
Strona zabudowy: Oś przednia
168,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
168,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 1.145
Rozwiń więcej danych
168,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
168,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia
85,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
85,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 1.145
Rozwiń więcej danych
134,02
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
134,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAS2656118
Dla numeru oe: 50515203
Strona zabudowy: Oś tylna
123,23
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
123,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Poduszka amortyzatora w samochodach ALFA ROMEO 159 jest jedną z części układu zawieszenia. Do jej najważniejszych funkcji należy tłumienie drgań, które powstają na skutek kontaktu opony z nawierzchnią drogi. Bez tego elementu wszelkie wibracje powstające podczas jazdy samochodem byłyby przenoszone na nadwozie samochodu, co skutkowałoby znacznie mniejszym poziomem komfortu dla kierowcy i pasażerów. Dodatkowo poduszka amortyzatora wpływa na płynne prowadzenie i bezpieczne hamowanie.
Poduszka amortyzatora w samochodzie ALFA ROMEO 159 to jedna z wielu części eksploatacyjnych pojazdu – po pewnym czasie po prostu się zużywa, wobec czego konieczna będzie jej wymiana. W niektórych przypadkach proces ten może być przyspieszony. Jest to w głównej mierze związane z nieprawidłowym stylem jazdy, na przykład wykonywaniem gwałtownych zakrętów, poruszaniem się po zbyt wyboistych drogach czy nagłym hamowaniem i przyspieszaniem. Objawy awarii poduszki amortyzatora w aucie ALFA ROMEO 159 to między innymi większa odczuwalność drgań nadwozia, stuki w zawieszeniu, gorsza precyzja skrętów i hamowania, drgania kierownicy oraz luz na kołach.
Wymiana poduszki amortyzatora w samochodzie ALFA ROMEO 159 powinna mieć miejsce wtedy, kiedy wymieniane są amortyzatory – ważne jest zastąpienie obydwóch tych podzespołów na nowe elementy jednocześnie. Tylko w ten sposób będą one mogły ze sobą skutecznie i bezpiecznie współpracować. Poduszki amortyzatora można wymienić w każdym warsztacie samochodowym, a cena takiej usługi zaczyna się już od kilkudziesięciu złotych.
Łożysko amortyzatora w samochodzie ALFA ROMEO 159 zapewnia możliwość prawidłowej współpracy amortyzatorów z układem kierowniczym. Dzięki łożyskom, amortyzatory oraz cała kolumna MacPhersona może obracać się podczas skręcania kół. Zużycie prowadzi do zacierania się łożyska, przez co pojawiają się problemy z użytkowaniem samochodu ALFA ROMEO 159. Z czasem awaria powoduje całkowite zablokowanie się łożyska. Na Deler.pl wygodnie dobierzesz nowe łożyska amortyzatorów do samochodu ALFA ROMEO 159 dzięki którym możesz przywrócić skuteczną pracę amortyzatorów.
Objawem wskazującym na zużywające się łożysko amortyzatora samochodu ALFA ROMEO 159 są skrzypiące i stukające hałasy wydobywające się z mocowania amortyzatora. Może przy tym wystąpić wzrost oporu na kierownicy, ale układ wspomagania kierownicy potrafi skutecznie maskować ten objaw. Jeżeli dojdzie do całkowitego zatarcia łożyska, to podczas skręcania da się słyszeć hałas pochodzący od sprężyny amortyzatora, która jest poddawana obciążeniom wywołanym zablokowanym łożyskiem.
W przypadku wystąpienia niepokojących dźwięków podczas pracy zawieszenia w samochodzie ALFA ROMEO 159, należy przeprowadzić diagnostykę uwzględniającą sprawdzenie łożyska amortyzatora. Jeżeli wykazują one oznaki zużycia, to należy możliwie szybko przeprowadzić wymianę. Rozsądnie jest wymieniać łożyska na nowe w trakcie wymiany amortyzatorów. Dzięki temu nie trzeba oddawać samochodu na osobny serwis, a nowe łożyska wraz z amortyzatorami powinny zapewnić sprawność do kolejnej wymiany.
Mocowanie amortyzatora do samochodu ALFA ROMEO 159 odpowiada za utrzymanie amortyzatora w odpowiedniej pozycji. Dzięki temu amortyzator ma zapewniony odpowiedni poziom stabilności i może pracować prawidłowo. Mocowanie pozwala również odprowadzić drgania amortyzatora, dzięki czemu wibracje nie przenoszą się na nadwozie pojazdu ALFA ROMEO 159. Sprawne mocowanie amortyzatora umożliwia utrzymanie prawidłowej geometrii zawieszenia, co przekłada się na pewne prowadzenie samochodu i skuteczną amortyzację nierówności na drodze.
Zużyte mocowanie amortyzatora nie zapewnia pewnej pozycji amortyzatora, co przekłada się utratę stabilności samochodu ALFA ROMEO 159 w zakrętach. Oznaką awarii jest strzelający dźwięk słyszalny podczas pracy amortyzatorów. Podczas manewrowania z niską prędkością da się słyszeć także piski. Odczuwalne są również nadmierne wibracje. Brak właściwej geometrii spowodowany zużytym mocowaniem amortyzatora skutkuje przyspieszonym zużyciem amortyzatorów oraz nierównomiernym ścieraniem bieżnika w oponach. Kierownica samochodu ALFA ROMEO 159 może z utrudnieniem powracać do pozycji neutralnej przy niesprawnym mocowaniu amortyzatora.