Poduszka amortyzatora to element zawieszenia, wchodzący w skład kolumny resorującej, zwanej również kolumną MacPhersona. Poduszka znajduje się przy górnym mocowaniu amortyzatora i ma ogromny wpływ na jego pracę. Do najważniejszych zadań poduszki amortyzatora należy tłumienie drgań oraz wibracji, które zawieszenie wytwarza w trakcie jazdy.
Poduszka amortyzatora jest komponentem eksploatacyjnym, wobec czego z czasem zużywa się i wymaga wymiany. Awaria tej części najczęściej przejawia się odgłosem w trakcie jazdy przypominającym stukot. Pojawia się również znaczny luz w obrębie górnego mocowania amortyzatora. Zlekceważenie awarii poduszki amortyzatora może mieć fatalne skutki – obniży sprawność amortyzatora oraz znacznie skróci jego żywotność, a także negatywnie wpłynie na żywotność sąsiadujących komponentów. Zaleca się, żeby wymieniać poduszki parami na danej osi, gdyż czas i sprawności jest do siebie bardzo zbliżony i nie opłaca się wymieniać ich pojedynczo. Zazwyczaj wymiany poduszek dokonuje się wraz z wymianą amortyzatorów. Najlepiej jest dokonać tego w wyspecjalizowanym warsztacie, gdyż zabieg ten wymaga specjalistycznych narzędzi. Należy pamiętać, żeby po wymianie elementów zawieszenia dokonać kontroli geometrii zawieszenia.
Łożysko amortyzatora to wyjątkowo ważny element kolumny MacPhersona, który łączy amortyzator z nadwoziem. W jego budowę wchodzi łożysko oraz element gumowy pochłaniający drgania. Łożysko sprawia, że amortyzator wraz z całą kolumną może obracać się podczas skręcania kół, a guma absorbuje drgania pojawiające się na łączeniu. W przypadku zużycia tego elementu jeździe towarzyszą niepokojące objawy, które prowadzą do zatarcia łożyska, co powoduje jego całkowite zablokowanie. Na Deler.pl możesz znaleźć nowe łożyska amortyzatorów, które umożliwią wymianę zużytych elementów i odzyskanie sprawności kolumny MacPhersona.
Jeżeli dojdzie do zużycia łożyska amortyzatora, to w trakcie jazdy wydobywają się z niego niepokojące hałasy – m.in. trzaski, skrzypienie i stuki. Zacierające się łożysko wywołuje coraz większy opór, co wymaga przykładania większej siły do skrętu kierownicy. Nowoczesne samochody wykorzystujące zaawansowane wspomaganie kierownicy mogą skutecznie maskować ten objaw, przez co uszkodzenie stanie się zauważalne dopiero po całkowitym zablokowaniu łożyska. Gdy do tego dojdzie, da się słyszeć charakterystyczny hałas strzelającej sprężyny, która obraca się w swoim gnieździe. Dlatego w razie wystąpienia niepożądanych dźwięków wydobywających się z zawieszenia, należy możliwie szybko przeprowadzić diagnostykę w serwisie, która pozwoli stwierdzić, czy łożysko w amortyzatorze wymaga wymiany.
Wymiana mocowania w amortyzatorze pozwala przywrócić sprawność zawieszenia – zarówno łożyska, jak i poduszki amortyzatorów, to elementy eksploatacyjne. W efekcie ulegają zużyciu. Aby wymiana została przeprowadzona prawidłowo, należy dobrać odpowiednie podzespoły – mocowania mogą różnić się w zależności od tego, czy są przeznaczone do przednich, czy tylnych amortyzatorów. Aby dopasować mocowania do swojego samochodu, możesz wybrać model auta, co pozwoli wyszukać odpowiednie produkty. Możesz również skontaktować się z naszym ekspertem produktowym, który chętnie znajdzie dla Ciebie odpowiednie mocowania amortyzatorów. Znani producenci, poduszek, łożysk i mocowań amortyzatorów to m.in.: CORTECO, DENCKERMANN, FEBI BILSTEIN, KYB, czy SWAG.
8747 produktów
Wybierz auto