6 produktów
Wybierz auto
FESDAC45820042M
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 0.83
161,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
161,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404R15281
Masa [g]: 3989
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Rozwiń więcej danych
323,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
323,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404R15280
Masa [g]: 3975
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Rozwiń więcej danych
391,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
391,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
DAYKWD1026
Szerokość [mm]: 42
Średnica 2 [mm]: 1
Rozwiń więcej danych
159,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
159,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FAG713679310
Szerokość [mm]: 40
Średnica wewnętrzna [mm]: 43
Rozwiń więcej danych
124,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
124,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404R15273
Masa [g]: 985
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
146,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
146,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko to element, który łączy koło z samochodem FORD FOCUS IV. Umożliwia przy tym obracanie się koła, podczas gdy oś pojazdu pozostaje nieruchoma. Konstrukcja łożyska sprawia, że opory toczenia zostają zniwelowane, a auto może się swobodnie przemieszczać. Awaria łożyska powoduje natomiast coraz większe utrudnienia w korzystaniu z samochodu. W skrajnej sytuacji zniszczone łożysko może się zablokować całkowicie, przez po pojazd zostanie unieruchomiony do momentu wymiany uszkodzonego elementu.
Obecnie stosowane łożyska kulkowe skośne to elementy bezobsługowe o wysokiej wytrzymałości – dawne łożyska wymagały regularnego serwisowania obejmującego smarowanie i regulację luzów. W zadbanych pojazdach użytkowanych w sposób spokojny i zrównoważony łożyska mogą przetrwać nawet około pół miliona km i więcej, więc zdarza się, że oryginalny komplet łożysk wystarczy na całe życie pojazdu. Jednak wskutek np. uszkodzenia mechanicznego może dojść do konieczności wcześniejszej wymiany. Do zniszczenia łożyska może przyczynić się agresywna jazda i tzw. jazda w poślizgu, a także częsta jazda po nierównej nawierzchni.
Chociaż zasada działania łożysk kół w samochodzie FORD FOCUS IV jest taka sama z przodu i z tyłu, to podzespoły na przednią i tylną oś mogą różnić się nieco budową – wynika to z różnych funkcji i odmiennej konstrukcji przedniej i tylnej osi. Dlatego przed zakupem łożyska należy przeprowadzić dokładną diagnostykę i zlokalizować łożysko wymagające wymiany.
Pierwsze objawy awarii mogą być stosunkowo łagodne, przez co trudniej określić, gdzie leży przyczyna problemu. Ponieważ łożyska z przodu muszą znosić dodatkowe przeciążenia wywoływane skręcaniem kół, są bardziej narażone na uszkodzenie. Charakterystycznym objawem awarii łożyska jest huczący hałas. Aby trafniej określić, czy dochodzi on z przodu, czy z tyłu, można złożyć tylną kanapę. Jeżeli po złożeniu siedzeń hałas łożyska stał się głośniejszy, to najprawdopodobniej doszło do awarii na tylnej osi.
Uszkodzone łożysko najłatwiej wykryć w serwisie, po uniesieniu auta FORD FOCUS IV na podnośniku. Doświadczony diagnosta będzie w stanie określić, czy powodem niepokojących symptomów jest łożysko, czy np. zawieszenie, hamulce, lub skrzynia biegów. Oprócz nadmiernego hałasu pracy łożysko daje również inne objawy jak mi.n.: wibracje na kierownicy, ściąganie samochodu w bok, nierównomierne zużycie opon, czy nadmierne nagrzewanie się piasty i felgi spowodowane wzrostem oporów toczenia. Wskazane objawy mogą być jednak efektem awarii innych podzespołów. Dlatego, aby potwierdzić podejrzenia, że doszło do zniszczenia łożyska, należy skorzystać z usług mechanika. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów najlepiej jest ograniczyć korzystanie z samochodu FORD FOCUS IV do momentu usunięcia awarii.