38 produktów
Wybierz auto
0510330162
Strona zabudowy: Oś przednia
26,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
26,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0440713678420
Szerokość 1 [mm]: 17.46
Szerokość 2 [mm]: 21
Rozwiń więcej danych
180,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
180,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DAYKWD1232
Szerokość [mm]: 18
Średnica 2 [mm]: 1
Rozwiń więcej danych
42,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
42,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DAYKWD1421
Szerokość [mm]: 30
Średnica 2 [mm]: 1
Rozwiń więcej danych
91,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
91,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04217145020006
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Wysokość 1 [mm]: 19
Rozwiń więcej danych
49,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
49,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYKLTFR008
76,32
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
76,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS200057
Ciężar [kg]: 1.3
Wysokość 1 [mm]: 17.5
Rozwiń więcej danych
122,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
122,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04217147500002
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rodzaj osi: 34
Rozwiń więcej danych
102,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
102,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042250850001
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 0.35
Rozwiń więcej danych
51,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
51,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV250462
Dla numeru oe: 5 025 900
Strona zabudowy: Oś tylna
Rozwiń więcej danych
107,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
107,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0412301118
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Szerokość [mm]: 16.6, 18
Rozwiń więcej danych
47,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
47,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DAYKWD1420
Szerokość [mm]: 21
Średnica 2 [mm]: 1
Rozwiń więcej danych
157,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
157,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX330184
84,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
84,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX330183
Strona zabudowy: Oś tylna
Szerokość [mm]: 30.3
Rozwiń więcej danych
76,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
76,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX331261
Wysokość [mm]: 17
Średnica wewnętrzna [mm]: 19
Rozwiń więcej danych
17,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
17,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0412302166
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
Rodzaj osi: 51
Rozwiń więcej danych
96,78
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
96,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AUT110004510
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm]: 16.6
Rozwiń więcej danych
34,22
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
34,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04210140980024
Wysokość [mm]: 17
Średnica wewnętrzna [mm]: 19
Rozwiń więcej danych
31,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
31,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03514087
Szerokość 1 [mm]: 18
Szerokość 2 [mm]: 14.61
Rozwiń więcej danych
73,20
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
73,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYKLTFR010
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez piasty koła
50,57
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
50,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko to element, który łączy koło z samochodem FORD TRANSIT IV. Umożliwia przy tym obracanie się koła, podczas gdy oś pojazdu pozostaje nieruchoma. Konstrukcja łożyska sprawia, że opory toczenia zostają zniwelowane, a auto może się swobodnie przemieszczać. Awaria łożyska powoduje natomiast coraz większe utrudnienia w korzystaniu z samochodu. W skrajnej sytuacji zniszczone łożysko może się zablokować całkowicie, przez po pojazd zostanie unieruchomiony do momentu wymiany uszkodzonego elementu.
Obecnie stosowane łożyska kulkowe skośne to elementy bezobsługowe o wysokiej wytrzymałości – dawne łożyska wymagały regularnego serwisowania obejmującego smarowanie i regulację luzów. W zadbanych pojazdach użytkowanych w sposób spokojny i zrównoważony łożyska mogą przetrwać nawet około pół miliona km i więcej, więc zdarza się, że oryginalny komplet łożysk wystarczy na całe życie pojazdu. Jednak wskutek np. uszkodzenia mechanicznego może dojść do konieczności wcześniejszej wymiany. Do zniszczenia łożyska może przyczynić się agresywna jazda i tzw. jazda w poślizgu, a także częsta jazda po nierównej nawierzchni.
Chociaż zasada działania łożysk kół w samochodzie FORD TRANSIT IV jest taka sama z przodu i z tyłu, to podzespoły na przednią i tylną oś mogą różnić się nieco budową – wynika to z różnych funkcji i odmiennej konstrukcji przedniej i tylnej osi. Dlatego przed zakupem łożyska należy przeprowadzić dokładną diagnostykę i zlokalizować łożysko wymagające wymiany.
Pierwsze objawy awarii mogą być stosunkowo łagodne, przez co trudniej określić, gdzie leży przyczyna problemu. Ponieważ łożyska z przodu muszą znosić dodatkowe przeciążenia wywoływane skręcaniem kół, są bardziej narażone na uszkodzenie. Charakterystycznym objawem awarii łożyska jest huczący hałas. Aby trafniej określić, czy dochodzi on z przodu, czy z tyłu, można złożyć tylną kanapę. Jeżeli po złożeniu siedzeń hałas łożyska stał się głośniejszy, to najprawdopodobniej doszło do awarii na tylnej osi.
Uszkodzone łożysko najłatwiej wykryć w serwisie, po uniesieniu auta FORD TRANSIT IV na podnośniku. Doświadczony diagnosta będzie w stanie określić, czy powodem niepokojących symptomów jest łożysko, czy np. zawieszenie, hamulce, lub skrzynia biegów. Oprócz nadmiernego hałasu pracy łożysko daje również inne objawy jak mi.n.: wibracje na kierownicy, ściąganie samochodu w bok, nierównomierne zużycie opon, czy nadmierne nagrzewanie się piasty i felgi spowodowane wzrostem oporów toczenia. Wskazane objawy mogą być jednak efektem awarii innych podzespołów. Dlatego, aby potwierdzić podejrzenia, że doszło do zniszczenia łożyska, należy skorzystać z usług mechanika. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów najlepiej jest ograniczyć korzystanie z samochodu FORD TRANSIT IV do momentu usunięcia awarii.