8 produktów
Wybierz auto
ASH4410325
Strona zabudowy: Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm]: 26
Rozwiń więcej danych
82,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
82,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1282005
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 1.91
107,02
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
107,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1282MATRA44
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 2.175
233,05
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
233,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV410325
Strona zabudowy: Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm]: 26
Rozwiń więcej danych
91,91
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
91,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV420524
Ilość zębów, obręcz abs: 44
Średnica wewnętrzna [mm]: 32
Rozwiń więcej danych
153,42
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
153,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN10L0519JPN
Strona zabudowy: Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm]: 26
Rozwiń więcej danych
58,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
58,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479820931
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
68,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
68,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1282LANR
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 2.135
159,21
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
159,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie HYUNDAI MATRIX wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu HYUNDAI MATRIX nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu HYUNDAI MATRIX przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie HYUNDAI MATRIX nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.