9 produktów
Wybierz auto
MEY36147500004
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
222,17
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
222,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV411025
Strona zabudowy: Oś przednia
260,82
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
260,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV421056
Strona zabudowy: Oś tylna
Średnica zewnętrzna [mm]: 84
Rozwiń więcej danych
240,35
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
240,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH4411025
Strona zabudowy: Oś przednia
215,93
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
215,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAPKK21056
Strona zabudowy: Oś tylna
Średnica zewnętrzna [mm]: 84
Rozwiń więcej danych
189,27
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
189,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY36146520007
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
334,97
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
334,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAPKK11025
Strona zabudowy: Oś przednia
288,12
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
288,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX331242
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Ilość zębów, obręcz abs: 96
Rozwiń więcej danych
176,92
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
176,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0282J10R
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 3.615
301,89
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
301,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie NISSAN X-TRAIL III wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu NISSAN X-TRAIL III nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu NISSAN X-TRAIL III przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie NISSAN X-TRAIL III nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.