Powiadom mnie o dostępności

Piasta koła do SAAB 9-3

12 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: Oś przednia, Szerokość [mm]: 82, Ciężar [kg]: 1.834, średnica wewnętrzna [mm...
150,37 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 04216147520013

Piasta koła MEYLE 614 752 0013

Felga, ilość otworów: 5, Strona zabudowy: tylna oś po obydwu stronach, średnica zewnętrzna [mm...
279,21 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Felga, ilość otworów: 5, Strona zabudowy: tylna oś po obydwu stronach, Artykuł uzupełniający ...
222,56 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Felga, ilość otworów: 5, Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach, Artykuł uzupełniają...
267,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: JAV420200

Piasta koła JAPKO 420200

Strona zabudowy: Oś tylna, średnica zewnętrzna [mm]: 70, Wysokość zabudowy: 103, Liczba otworó...
258,18 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: HAR433075

Piasta koła HART 433 075

Strona zabudowy: Oś przednia, Szerokość [mm]: 82, Ciężar [kg]: 1.834, średnica wewnętrzna [mm...
55,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Felga, ilość otworów: 5, Ciężar [kg]: 3.32, Wysokość 1 [mm]: 78, Artykuł uzupełniający / i...
356,35 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś tylna, średnica zewnętrzna [mm]: 70, Wysokość zabudowy: 103, Liczba otworó...
225,27 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Felga, ilość otworów: 5, Ciężar [kg]: 3.78, Wysokość 1 [mm]: 100, Artykuł uzupełniający / ...
213,24 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 04999433004

Piasta koła GSP 9433004

Felga, ilość otworów: 5, Strona zabudowy: Oś przednia, Wymiar gwintu: M12×1.5, średnica zewnę...
57,73 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 04216147520003

Piasta koła MEYLE 614 752 0003

Felga, ilość otworów: 5, Strona zabudowy: tylna oś po obydwu stronach, średnica wewnętrzna [mm...
252,87 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Felga, ilość otworów: 5, Ciężar [kg]: 3.76, Wysokość 1 [mm]: 90, Artykuł uzupełniający / i...
293,24 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SAAB

Piasta koła w samochodzie SAAB 9-3 – funkcja

Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie SAAB 9-3 wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.

Wymiana piasty w samochodzie SAAB 9-3 – kiedy?

Raporty serwisowe samochodu SAAB 9-3 nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu SAAB 9-3 przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.

Objawy zużycia piasty koła w samochodzie SAAB 9-3

Zły stan piasty koła w samochodzie SAAB 9-3 nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.