Resor piórowy to wynalazek wręcz prastary. Został po raz pierwszy zastosowany w wozie konnym na początku XIX wieku. Mimo, że resory piórowe zaczęły być wypierane przez sprężyny śrubowe, ich prostota oraz dość wysoka funkcjonalność sprawiły, że świat motoryzacji nie tylko pamięta o nich do dziś, ale nadal z nich korzysta.
Jak wynika z jego nazwy, resor piórowy zbudowany jest z „piór”, czyli płaskowników ze stali sprężynowej. Są one mieszczone równolegle do osi wzdłużnej pojazdy. Pióro główne, czyli to położone najwyżej w konstrukcji zawieszenia piórowego, jest najdłuższe. Każde kolejne pióro położone niżej jest odpowiednio krótsze, przez co konstrukcja przypomina nieco odwróconą piramidę ze ściętym czubkiem. Poszczególne pióra są połączone w zawieszenie piórowe za pomocą śruby ustalającej, która przechodzi przez ich środki. Ponadto są one spięte stalowymi opaskami ściągającymi. Jako, że pióra są wygięte w górę, mają one właściwości amortyzujące, a dodatkowe obciążenie pojazdu „rozprostowuje” je.
Resory piórowe są przymocowane do mostu napędowego albo do belki osi. Jako element mocujący służą tzw. strzemiona. Całość konstrukcji jest przytwierdzona do ramy lub nadwozia, co jest operacją bardziej skomplikowaną, niż może się na pierwszy rzut oka wydawać. Wynika to z faktu, że podczas jazy resor piórowy niemal cały czas się odkształca, a odległość między jednym a drugim końcem pióra głównego na okrągło się zmienia. Istnieje kilka rozwiązań tego problemu. Jeżeli resor posiada na końcach pióra głównego zagięcia, czyli ucha, wówczas jest mocowany za pomocą sworznia z jednej strony i tzw. wieszaka z drugiej. Dla resorów piórowych z płaskimi zakończeniami stosuje się ślizgacz. Alternatywą dla tych rozwiązań są gniazda z poduszkami gumowymi. Współcześnie resory piórowe są wykorzystywane zwłaszcza w tylnych zawieszeniach dostawczaków i pick-upów. Dzieje się tak dlatego, że resory piórowe są w stanie znosić nawet bardzo znaczne obciążenia, co w połączeniu z ich prostotą stanowi idealne rozwiązanie dla pojazdów tego typu.
418 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 681, 694
Rozwiń więcej danych
472,61
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
472,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość 1/długość 2 [mm]: 750 / 722 mm
Rozwiń więcej danych
445,01
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
445,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość 1/długość 2 [mm]: 520/690
Rozwiń więcej danych
567,88
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
567,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Szerokość [mm]: 60
Rozwiń więcej danych
497,59
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
497,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość 1/długość 2 [mm]: 750 / 750 mm
Rozwiń więcej danych
429,36
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
429,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość 1/długość 2 [mm]: 670/740
Rozwiń więcej danych
904,04
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
904,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość 1/długość 2 [mm]: 682 / 682 mm
Rozwiń więcej danych
382,57
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
382,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Liczba drzwi: 4
Strona zabudowy: Oś tylna
Rozwiń więcej danych
1 054,11
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
1 054,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Model 300l lwb
Strona zabudowy: Oś tylna
Rozwiń więcej danych
461,19
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
461,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość 1/długość 2 [mm]: 740/753
Rozwiń więcej danych
1 189,47
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
1 189,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość 1/długość 2 [mm]: 745/745
Rozwiń więcej danych
1 256,56
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
1 256,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość 1/długość 2 [mm]: 670/740
Rozwiń więcej danych
1 054,03
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
1 054,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość 1/długość 2 [mm]: 500/500
Rozwiń więcej danych
463,84
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
463,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość 1/długość 2 [mm]: 650 / 650 mm
Rozwiń więcej danych
460,64
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
460,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość 1/długość 2 [mm]: 695 / 680 mm
Rozwiń więcej danych
671,70
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
671,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość 1/długość 2 [mm]: 740 / 753 mm
Rozwiń więcej danych
538,86
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
538,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość 1/długość 2 [mm]: 740 / 810 mm
Rozwiń więcej danych
421,50
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
421,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość 1/długość 2 [mm]: 740/753
Rozwiń więcej danych
583,60
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
583,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość 1/długość 2 [mm]: 715/715
Rozwiń więcej danych
559,96
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
559,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość 1/długość 2 [mm]: 580/743
Rozwiń więcej danych
675,17
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
675,17
zł/szt.
Darmowa dostawa