Powiadom mnie o dostępności

Sworznie wahaczy do FIAT CROMA

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

69,69 zł

Dostawa na jutro

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
79,00 zł

Dostawa na poniedziałek, 13 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
56,58 zł

Dostawa na jutro

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FIAT

Sworzeń wahacza do FIAT CROMA – skręcanie kół oraz stabilizacja elementów zawieszenia i układu kierowniczego

Sworzeń wahacza jest elementem łączącym wahacz ze zwrotnicą. Zadaniem tego elementu jest umożliwienie prawidłowego skrętu kół, a także przenoszenie naprężeń zwrotnicy na wahacz. Dzięki obecności sworzni wahaczy FIAT CROMA może skręcać przy zachowaniu prawidłowej pracy zawieszenia.

Objawy zużytych sworzni wahacza w samochodzie FIAT CROMA

Użytkowanie samochodu prowadzi do zużycia sworzni wahacza. Z czasem na pracującym elemencie wahacza – przegubie kulowym – pojawiają się luzy. Przegub kulowy jest chroniony osłoną, której zniszczenie przyspieszy zużycie sworznia. Gdy do tego dojdzie, pojawiają się stuki słyszalne podczas jazdy. Pogorszy się również reakcja kół na skręt kierownicy – będzie ona opóźniona. Tor jazdy samochodu może nawet zacząć wymykać się spod kontroli kierowcy.

Wymiana sworzni wahacza w samochodzie FIAT CROMA

Użytkowanie pojazdu FIAT CROMA, w którym sworznie wahacza kwalifikują się do wymiany, nie jest rozsądne. Konieczność ciągłego korygowania toru jazdy jest uciążliwa – obniża komfort prowadzenia i sprawia, że sworzeń coraz gorzej spełnia swoją funkcję. Może przy tym dojść również do zniszczenia opon oraz innych elementów zawieszenia, co znacznie podniesie koszty przywrócenia samochodu do pełnej sprawności. Mocno zużyty sworzeń może doprowadzić nawet do całkowitej utraty kontroli nad pojazdem. Dlatego wymianę sworzni wahacza należy przeprowadzić jak najszybciej po pojawieniu się na nich śladów zużycia. Sworznie należy wymieniać parami, aby praca zawieszenia i układu kierowniczego była równomierna po obydwu stronach samochodu.