7 produktów
Wybierz auto
JAPBJ510
Strona zabudowy: Os przednia, na dole
Gwint zewn. [mm]: 16x1,5
Rozwiń więcej danych
53,20
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
53,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV73510
Strona zabudowy: Os przednia, na dole
Gwint zewn. [mm]: 16x1,5
Rozwiń więcej danych
55,24
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
55,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SID72289
Strona zabudowy: Góra, oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka: 1/8
Rozwiń więcej danych
72,65
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
72,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04697305510
Strona zabudowy: Os przednia, na dole
Gwint zewn. [mm]: 16x1,5
Rozwiń więcej danych
46,06
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
46,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OPMG31001S
Strona zabudowy: Z obu stron, na dole, oś przednia
Długość [mm]: 124
Rozwiń więcej danych
100,29
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
100,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRI8500105016
Średnica [mm]: 46.1
Wymagana ilość: 2
Rozwiń więcej danych
77,99
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
77,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SID72080
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka: 1/8
Rozwiń więcej danych
81,83
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
81,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Sworzeń wahacza jest elementem łączącym wahacz ze zwrotnicą. Zadaniem tego elementu jest umożliwienie prawidłowego skrętu kół, a także przenoszenie naprężeń zwrotnicy na wahacz. Dzięki obecności sworzni wahaczy FIAT FULLBACK może skręcać przy zachowaniu prawidłowej pracy zawieszenia.
Użytkowanie samochodu prowadzi do zużycia sworzni wahacza. Z czasem na pracującym elemencie wahacza – przegubie kulowym – pojawiają się luzy. Przegub kulowy jest chroniony osłoną, której zniszczenie przyspieszy zużycie sworznia. Gdy do tego dojdzie, pojawiają się stuki słyszalne podczas jazdy. Pogorszy się również reakcja kół na skręt kierownicy – będzie ona opóźniona. Tor jazdy samochodu może nawet zacząć wymykać się spod kontroli kierowcy.
Użytkowanie pojazdu FIAT FULLBACK, w którym sworznie wahacza kwalifikują się do wymiany, nie jest rozsądne. Konieczność ciągłego korygowania toru jazdy jest uciążliwa – obniża komfort prowadzenia i sprawia, że sworzeń coraz gorzej spełnia swoją funkcję. Może przy tym dojść również do zniszczenia opon oraz innych elementów zawieszenia, co znacznie podniesie koszty przywrócenia samochodu do pełnej sprawności. Mocno zużyty sworzeń może doprowadzić nawet do całkowitej utraty kontroli nad pojazdem. Dlatego wymianę sworzni wahacza należy przeprowadzić jak najszybciej po pojawieniu się na nich śladów zużycia. Sworznie należy wymieniać parami, aby praca zawieszenia i układu kierowniczego była równomierna po obydwu stronach samochodu.