49 produktów
Wybierz auto
Nr art: 040136704
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: OPMG3998
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 04217160100025
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FES2120TR
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VAIV257070
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TEKFO834
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GSPS080298
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX724806
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0369VKDS314006
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TRWJBJ1078
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FES2198009
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: KAM9040063
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MONL16560
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGASJ2312
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JPG1540300300
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0439D110258
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NTYZSDFR006
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FES2198010
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SID4285
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP626501
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Sworzeń wahacza jest elementem łączącym wahacz ze zwrotnicą. Zadaniem tego elementu jest umożliwienie prawidłowego skrętu kół, a także przenoszenie naprężeń zwrotnicy na wahacz. Dzięki obecności sworzni wahaczy FORD TRANSIT VI może skręcać przy zachowaniu prawidłowej pracy zawieszenia.
Użytkowanie samochodu prowadzi do zużycia sworzni wahacza. Z czasem na pracującym elemencie wahacza – przegubie kulowym – pojawiają się luzy. Przegub kulowy jest chroniony osłoną, której zniszczenie przyspieszy zużycie sworznia. Gdy do tego dojdzie, pojawiają się stuki słyszalne podczas jazdy. Pogorszy się również reakcja kół na skręt kierownicy – będzie ona opóźniona. Tor jazdy samochodu może nawet zacząć wymykać się spod kontroli kierowcy.
Użytkowanie pojazdu FORD TRANSIT VI, w którym sworznie wahacza kwalifikują się do wymiany, nie jest rozsądne. Konieczność ciągłego korygowania toru jazdy jest uciążliwa – obniża komfort prowadzenia i sprawia, że sworzeń coraz gorzej spełnia swoją funkcję. Może przy tym dojść również do zniszczenia opon oraz innych elementów zawieszenia, co znacznie podniesie koszty przywrócenia samochodu do pełnej sprawności. Mocno zużyty sworzeń może doprowadzić nawet do całkowitej utraty kontroli nad pojazdem. Dlatego wymianę sworzni wahacza należy przeprowadzić jak najszybciej po pojawieniu się na nich śladów zużycia. Sworznie należy wymieniać parami, aby praca zawieszenia i układu kierowniczego była równomierna po obydwu stronach samochodu.