4 produkty
Wybierz auto
RTS9308854
Strona zabudowy: Na dole, oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 0.765
Rozwiń więcej danych
73,29
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
73,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
CTRCB0216
Zbieżność stożka: 1/8
Wymiar gwintu: M20xp1.5
Rozwiń więcej danych
63,48
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
63,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB41716
Strona zabudowy: Na dole, oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 0.8
Rozwiń więcej danych
51,38
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
51,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OYO10Z0306OYO
Strona zabudowy: Oś przednia
Gwint zewn. [mm]: 20x1,5
Rozwiń więcej danych
53,38
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
53,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Sworzeń wahacza jest elementem łączącym wahacz ze zwrotnicą. Zadaniem tego elementu jest umożliwienie prawidłowego skrętu kół, a także przenoszenie naprężeń zwrotnicy na wahacz. Dzięki obecności sworzni wahaczy KIA PREGIO może skręcać przy zachowaniu prawidłowej pracy zawieszenia.
Użytkowanie samochodu prowadzi do zużycia sworzni wahacza. Z czasem na pracującym elemencie wahacza – przegubie kulowym – pojawiają się luzy. Przegub kulowy jest chroniony osłoną, której zniszczenie przyspieszy zużycie sworznia. Gdy do tego dojdzie, pojawiają się stuki słyszalne podczas jazdy. Pogorszy się również reakcja kół na skręt kierownicy – będzie ona opóźniona. Tor jazdy samochodu może nawet zacząć wymykać się spod kontroli kierowcy.
Użytkowanie pojazdu KIA PREGIO, w którym sworznie wahacza kwalifikują się do wymiany, nie jest rozsądne. Konieczność ciągłego korygowania toru jazdy jest uciążliwa – obniża komfort prowadzenia i sprawia, że sworzeń coraz gorzej spełnia swoją funkcję. Może przy tym dojść również do zniszczenia opon oraz innych elementów zawieszenia, co znacznie podniesie koszty przywrócenia samochodu do pełnej sprawności. Mocno zużyty sworzeń może doprowadzić nawet do całkowitej utraty kontroli nad pojazdem. Dlatego wymianę sworzni wahacza należy przeprowadzić jak najszybciej po pojawieniu się na nich śladów zużycia. Sworznie należy wymieniać parami, aby praca zawieszenia i układu kierowniczego była równomierna po obydwu stronach samochodu.