7 produktów
Wybierz auto
TRI8500295036
Wymagana ilość: 2
Specyfikacje asortymentowa: Wciśnięty
84,41
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
84,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1160100045HD
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
Rozwiń więcej danych
88,33
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
88,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OPMG32019
Strona zabudowy: Z obu stron, na dole, oś przednia
Wymagana ilość: 2
Rozwiń więcej danych
84,49
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
84,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRWJBJ1253
Strona zabudowy: Z obu stron, oś przednia
80,62
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
80,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FAG825044310
Średnica [mm]: 49
Wymiar gwintu: M14x1,5
Rozwiń więcej danych
89,82
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
89,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET57033508
Strona zabudowy: Przy wahaczu osi, oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 115.5
Rozwiń więcej danych
112,83
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
112,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES2398002PCS10
Ciężar [kg]: 0.091
Ilość: 10
Rozwiń więcej danych
41,94
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
41,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Sworzeń wahacza jest elementem łączącym wahacz ze zwrotnicą. Zadaniem tego elementu jest umożliwienie prawidłowego skrętu kół, a także przenoszenie naprężeń zwrotnicy na wahacz. Dzięki obecności sworzni wahaczy VW TOUAREG może skręcać przy zachowaniu prawidłowej pracy zawieszenia.
Użytkowanie samochodu prowadzi do zużycia sworzni wahacza. Z czasem na pracującym elemencie wahacza – przegubie kulowym – pojawiają się luzy. Przegub kulowy jest chroniony osłoną, której zniszczenie przyspieszy zużycie sworznia. Gdy do tego dojdzie, pojawiają się stuki słyszalne podczas jazdy. Pogorszy się również reakcja kół na skręt kierownicy – będzie ona opóźniona. Tor jazdy samochodu może nawet zacząć wymykać się spod kontroli kierowcy.
Użytkowanie pojazdu VW TOUAREG, w którym sworznie wahacza kwalifikują się do wymiany, nie jest rozsądne. Konieczność ciągłego korygowania toru jazdy jest uciążliwa – obniża komfort prowadzenia i sprawia, że sworzeń coraz gorzej spełnia swoją funkcję. Może przy tym dojść również do zniszczenia opon oraz innych elementów zawieszenia, co znacznie podniesie koszty przywrócenia samochodu do pełnej sprawności. Mocno zużyty sworzeń może doprowadzić nawet do całkowitej utraty kontroli nad pojazdem. Dlatego wymianę sworzni wahacza należy przeprowadzić jak najszybciej po pojawieniu się na nich śladów zużycia. Sworznie należy wymieniać parami, aby praca zawieszenia i układu kierowniczego była równomierna po obydwu stronach samochodu.