close-white0bb25abb
Powiadom mnie o dostępności
waiting4cb911ab

Wahacze do MAZDA MPV I

1 produkt

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Wahacz zawieszenia koła JAPANPARTS CJ-307

Strona zabudowy: Os przednia, na dole

Długość całkowita [mm]: 416

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

170,07

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

map-marker-mini21468e5b

Kraków: już jutro

truck-delivery-outline-darkgrey126432d0

U ciebie: wt. 29.04

170,07

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto
arrow-gray-pagination-bottom05c1a647
arrow-gray-pagination-bottom05c1a647

Części zamienne do MAZDA MPV I

Wahacze do MAZDA MPV I – pewne prowadzenie oraz komfort jazdy

Wahacze są elementami, które łączą nadwozie z kołami. Ich funkcją nie jest jedynie podtrzymywanie karoserii – pozwalają także utrzymać koła w odpowiedniej pozycji oraz tłumią nierówności jezdni. Dzięki temu MAZDA MPV I umożliwia wygodne podróżowanie oraz zachowanie pewności prowadzenia. Zużyte wahacze w samochodzie MAZDA MPV I nie tylko obniżają komfort jazdy, ale przyczyniają się także do spadku bezpieczeństwa na drodze.

Kiedy potrzebne są nowe wahacze do MAZDA MPV I

Wahacze do samochodu MAZDA MPV I to elementy o wysokiej wytrzymałości – dzięki temu mogą służyć przez 100 tys. km i więcej. Uszkodzenia wahaczy zdarzają się głównie przez uderzenie kołem w krawężnik lub wjechanie w dziurę w jezdni przy wysokiej prędkości, a także podczas stłuczek i wypadków.

 

Zakup nowych podzespołów z tej grupy części może być konieczny również wskutek korozji pojawiającej się na powierzchni wahaczy zamontowanych w pojeździe. Szczególnie narażone na zużycie są gumowe elementy wahaczy obecne w tulejach oraz sworzniach – starzenie się gumy prowadzi do utraty właściwości wahaczy i wymaga szybkiej wymiany podzespołów na nowe.

Charakterystycznym objawem zużycia wahaczy w samochodzie MAZDA MPV I jest stukający bądź skrzypiący hałas, który towarzyszy pracy zawieszenia podczas jazdy na nierównościach oraz w zakrętach. W takiej sytuacji warto możliwie szybko przeprowadzić serwis wahaczy, zanim pojawią się objawy powodujące nieporządane zachowanie samochodu MAZDA MPV I na drodze.

Przez niesprawny wahacz przód samochodu MAZDA MPV I może odmówić posłuszeństwa

Gdyby nie wahacz, przód samochodu MAZDA MPV I byłby pozbawiony możliwości utrzymywania kierunku jazdy. Przednie wahacze łączą się z kołami skrętnymi. Dlatego, gdy zużywają się sworznie tych wahaczy, pogarsza się pewność prowadzenia. MAZDA MPV I może znosić wówczas na bok i konieczne są nieustanne kontry kierownicą w celu utrzymania obranego kierunku. Ponadto podczas kręcenia kołem kierownicy da się też wyczuć nadmierny luz. W przypadku zaawansowanego uszkodzenia może dojść nawet do oderwania koła od wahacza, co kończy się całkowitą utratą kontroli nad kierunkiem jazdy.

Tylne wahacze również wpływają na jakość prowadzenia samochodu MAZDA MPV I

Pomimo iż tylne koła nie odpowiadają za skręcanie, niesprawne wahacze tylnego zawieszenia również obniżają pewność prowadzenia samochodu MAZDA MPV I. Oprócz tego pogorszeniu ulega skuteczność hamowania, a przy ruszaniu da się odczuć szarpanie nadwozia. Wskazane objawy to efekt zniszczenia gumowych silentblocków wahaczy. Gdy tracą one swoje właściwości wskutek zużycia, spada również pewność prowadzenia, co jest szczególnie odczuwalne podczas jazdy z wysoką prędkością. Dodatkowo niesprawne wahacze przyspieszają zużycie innych podzespołów – nie tylko w układzie zawieszenia. Objawem jest m.in. nierównomierne ścieranie bieżnika opon, co znacznie skraca żywotność kompletu ogumienia.