Powiadom mnie o dostępności

Wahacze do SAAB 900 II

27 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: z lewej, os przednia, na dole, Wymiar stożka [mm]: 13, Rodzaj wahacza: Wahacz popr...
210,93 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z przegu...
246,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z prawej, os przednia, na dole, Wymiar stożka [mm]: 13, Rodzaj wahacza: Wahacz pop...
210,93 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z prawej, Oś przednia, Materiał: Aluminium, Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
249,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość 1/Długość 2 [mm]: 417, Ciężar [kg]: 1.65, Wymiar stożka [mm]: 13.5, Rodzaj wahacza:...
230,16 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość 1/Długość 2 [mm]: 417, Ciężar [kg]: 1.65, Wymiar stożka [mm]: 13.5, Rodzaj wahacza:...
251,13 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Pręt/rozpórka: Cięgno, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z poduszką gumow...
332,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 45 43 450, Strona zabudowy: z lewej, os przednia, na dole, Rodzaj wahacza: Wahacz pop...
352,19 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: na dole, z przodu, oś przednia, z lewej, Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
253,52 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: na dole, z przodu, os przednia, z prawej, Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
253,52 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
286,86 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szerokość [mm]: 85, Wysokość [mm]: 100, Wymiar gwintu: M12x1.75, Długość całkowita [mm]: 420...
246,70 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
320,96 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z lewej, Oś przednia, Materiał: Aluminium, Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
249,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z lewej, Oś przednia, Ciężar [kg]: 1.602069, Materiał: Aluminium, Rodzaj wahacz...
237,50 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z prawej, Oś przednia, Ciężar [kg]: 1.602068, Materiał: Aluminium, Rodzaj wahac...
237,50 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Numer podwozia do: S2012271, Strona zabudowy: z prawej, na dole, Oś przednia, Materiał: Aluminium,...
277,22 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny, parzyste numery artykułów: 5014104
230,59 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny, parzyste numery artykułów: 5014103
224,39 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość na oś: 1, Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
324,06 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SAAB

Wahacze do SAAB 900 II – pewne prowadzenie oraz komfort jazdy

Wahacze są elementami, które łączą nadwozie z kołami. Ich funkcją nie jest jedynie podtrzymywanie karoserii – pozwalają także utrzymać koła w odpowiedniej pozycji oraz tłumią nierówności jezdni. Dzięki temu SAAB 900 II umożliwia wygodne podróżowanie oraz zachowanie pewności prowadzenia. Zużyte wahacze w samochodzie SAAB 900 II nie tylko obniżają komfort jazdy, ale przyczyniają się także do spadku bezpieczeństwa na drodze.

Kiedy potrzebne są nowe wahacze do SAAB 900 II

Wahacze do samochodu SAAB 900 II to elementy o wysokiej wytrzymałości – dzięki temu mogą służyć przez 100 tys. km i więcej. Uszkodzenia wahaczy zdarzają się głównie przez uderzenie kołem w krawężnik lub wjechanie w dziurę w jezdni przy wysokiej prędkości, a także podczas stłuczek i wypadków.

 

Zakup nowych podzespołów z tej grupy części może być konieczny również wskutek korozji pojawiającej się na powierzchni wahaczy zamontowanych w pojeździe. Szczególnie narażone na zużycie są gumowe elementy wahaczy obecne w tulejach oraz sworzniach – starzenie się gumy prowadzi do utraty właściwości wahaczy i wymaga szybkiej wymiany podzespołów na nowe.

Charakterystycznym objawem zużycia wahaczy w samochodzie SAAB 900 II jest stukający bądź skrzypiący hałas, który towarzyszy pracy zawieszenia podczas jazdy na nierównościach oraz w zakrętach. W takiej sytuacji warto możliwie szybko przeprowadzić serwis wahaczy, zanim pojawią się objawy powodujące nieporządane zachowanie samochodu SAAB 900 II na drodze.

Przez niesprawny wahacz przód samochodu SAAB 900 II może odmówić posłuszeństwa

Gdyby nie wahacz, przód samochodu SAAB 900 II byłby pozbawiony możliwości utrzymywania kierunku jazdy. Przednie wahacze łączą się z kołami skrętnymi. Dlatego, gdy zużywają się sworznie tych wahaczy, pogarsza się pewność prowadzenia. SAAB 900 II może znosić wówczas na bok i konieczne są nieustanne kontry kierownicą w celu utrzymania obranego kierunku. Ponadto podczas kręcenia kołem kierownicy da się też wyczuć nadmierny luz. W przypadku zaawansowanego uszkodzenia może dojść nawet do oderwania koła od wahacza, co kończy się całkowitą utratą kontroli nad kierunkiem jazdy.

Tylne wahacze również wpływają na jakość prowadzenia samochodu SAAB 900 II

Pomimo iż tylne koła nie odpowiadają za skręcanie, niesprawne wahacze tylnego zawieszenia również obniżają pewność prowadzenia samochodu SAAB 900 II. Oprócz tego pogorszeniu ulega skuteczność hamowania, a przy ruszaniu da się odczuć szarpanie nadwozia. Wskazane objawy to efekt zniszczenia gumowych silentblocków wahaczy. Gdy tracą one swoje właściwości wskutek zużycia, spada również pewność prowadzenia, co jest szczególnie odczuwalne podczas jazdy z wysoką prędkością. Dodatkowo niesprawne wahacze przyspieszają zużycie innych podzespołów – nie tylko w układzie zawieszenia. Objawem jest m.in. nierównomierne ścieranie bieżnika opon, co znacznie skraca żywotność kompletu ogumienia.