Zdecydowanie model uznawany za jedno z lepszych aut segmentu B. Kierowcy w dużej części uważają go za jeden z ciekawszych wariantów pod kątem ceny adekwatnej do funkcjonalności. Peugeot 207 znany jest przede wszystkim z szerokiej oferty silnikowej, a także ponadprzeciętnej przestronność w środku. Bezsprzecznie można stwierdzić, że jest to samochód francuski skrojony na miarę niemieckich potrzeb. Dlaczego? Konstrukcja jest solidna i oferuje wybór w kwestii jednostki napędowej. Stanowi rzetelną realizację założeń projektowych. Ponadto dopasowuje się do różnego spektrum potrzeb użytkowników.
Ponadto wariant kombi to typowe auto rodzinne, a podstawowy pozwoli wygodnie przemieszczać się kierowcy z pasażerem i kilkoma większymi pakunkami. Samochód obecny rynku jest od 2006 roku, a od tego czasu zachwyca swoich użytkowników dobrze zaprojektowanym hatchbackiem z trzema lub pięcioma drzwiami oraz większym, wspomnianym wcześniej wariantem kombi SW. Czy dzisiaj także po wielu reedycjach, Peugeot 207 jest nadal wart uwagi?
Design skrojony idealnie na lata regularnego użytkowania
Linia nadwozia 207 już w 2006 roku wyprzedzała swoje czasy. Obecnie nadal może zaskakiwać, gdyż nie zestarzała się tak jak np. niektóre modele BMW z tego okresu. Samochód to masywna konstrukcja wyposażona w dość przeciętny standard wnętrza opartego na średniej jakości plastiku. Ważne jest jednak to, jakie części do Peugeota 207 znajdziemy pod maską.
Jak na auto miejskie seria oferuje naprawdę znaczny wybór silników. Bazowy motor to 1,4 o mocy maksymalnej 90 KM. Jednak jest to wyłącznie jeden z wariantów. 100 km/w 12,7 sekund zdecydowanie nie zachwyca. Dlatego sugerować trzeba się raczej jednostkami posiadającymi minimum 95 koni mechanicznych. Te zaczynają się od 1.4 VTi. Do wyboru jest także 109 KM dostępne po części w standardzie 1,6 l. Peugeot 207 dobija przy tej mocy w 10,6 s do 100 km/h, co jest już akceptowane. 10 sekund to wynik będący dolną granicą, komfortową z perspektywy jazdy miejskiej. Niestety trzeba wtedy pogodzić się z większym zużyciem paliwa. Najlepszym wyborem będzie więc 1.6 VTi bądź 1.6 THP, które generują moc do maksymalnie 175 KM. W praktyce przekłada się to na maksymalnie 7 sekund w dobiciu do setki na liczniku.
Silniki Diesla w przypadku Peugeota
Tutaj jednostki wysokoprężne spisują się wręcz doskonale. Bez problemu można stwierdzić, że są to konstrukcje dobrze zaprojektowane i wyjątkowo udane. W odmianie 1.6 HDI z pierwszych modeli turbosprężarki potrafiły generować pewne problemy. Obecnie jest to jednak rzadkość, gdyż katalog części Peugeota 207 pozwala zastąpić wadliwe oryginały zdecydowanie bardziej niezawodnymi zamiennikami. Wykluczają one przyczynę awarii, czyli średnio drożne przewody doprowadzające mieszankę olejową do napędu.