Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Piasta jest elementem łączącym felgę z zawieszeniem. Jej budowa przekłada na stabilne zamocowanie koła. Jednocześnie piasta, dzięki zastosowaniu w jej wnętrzu łożyska, zapewnia możliwość swobodnego obrotu koła. To właśnie łożysko jest najbardziej narażonym na awarię podzespołem piasty. W starszych modelach samochodów stosowano piasty z wymiennymi łożyskami, co może zmniejszać koszty naprawy, ale znacznie wydłuża jej czas oraz stwarza ryzyko błędu. Zamocowanie nowego łożyska w piaście wymaga niebywałej precyzji oraz profesjonalnej prasy. Łożysko niewłaściwie wprasowane w piastę w krótkim czasie ulegnie zniszczeniu. Nowsze modele samochodów wykorzystują piasty zespolone z łożyskami. Dzięki temu znacząco skraca się czas wymiany oraz znika ryzyko niepoprawnego osadzenia łożyska w piaście podczas wizyty w serwisie. Objawami awarii piasty i jej łożyska są drgania kół oraz elementów układu kierowniczego w trakcie jazdy. Towarzyszy temu charakterystyczny „wyjący” hałas oraz metaliczne tarcie wydobywające się z piasty podczas obrotów koła. Uszkodzenie piasty może pojawić się podczas uderzenia kołem w krawężnik. Niewłaściwie ustawiona zbieżność kół wpływa na przyspieszone zużycie łożyska.
Piasta koła JPN 10L2064-JPN to artykuł o numerze JPN10L2064JPN. Miejscem zabudowy piasty jest oś przednia po obydwu stronach.