Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Piasta jest elementem znajdującym się pomiędzy felgą a zawieszeniem. Jej budowa umożliwia właściwe zamocowanie koła. Jednocześnie piasta, dzięki wykorzystaniu w jej wnętrzu łożyska, pozwala na swobodny obrót koła. To właśnie łożysko jest najczęstszym powodem awarii piasty. Starsze modele samochodów wykorzystują piasty z wymiennymi łożyskami, co może zmniejszać koszty naprawy, ale znacznie wydłuża jej czas oraz stwarza ryzyko błędu. Zamocowanie nowego łożyska w piaście wymaga wysokiej precyzji oraz profesjonalnej prasy. Łożysko nieodpowiednio wprasowane w piastę w krótkim czasie ulegnie zniszczeniu. Nowsze modele samochodów wykorzystują piasty zintegrowane z łożyskami. Dzięki temu znacząco przyspiesza się czas wymiany oraz znika ryzyko niepoprawnego osadzenia łożyska w piaście podczas wizyty w serwisie. Objawami awarii piasty i jej łożyska są wibracje kół oraz elementów układu kierowniczego w trakcie jazdy. Towarzyszy temu charakterystyczny „wyjący” hałas oraz metaliczne tarcie wydobywające się z piasty podczas jazdy. Uszkodzenie piasty może pojawić się podczas uderzenia kołem w krawężnik. Niewłaściwie ustawiona zbieżność kół przyspiesza zużycie łożyska.
Piasta koła METALCAUCHO 90104 to artykuł o numerze MCA90104. Miejscem zabudowy piasty jest oś przednia po obydwu stronach. Średnica wewnętrzna elementu ma 39 mm. Zewnętrzna średnica produktu to 130.5 mm. Ciężar elementu wynosi 1.69 kg.