Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Piasta jest elementem znajdującym się pomiędzy felgą a zawieszeniem. Jej budowa umożliwia stabilne zamocowanie koła. Jednocześnie piasta, dzięki zastosowaniu w jej wnętrzu łożyska, pozwala na swobodny obrót koła. To właśnie łożysko jest najbardziej narażonym na awarię podzespołem piasty. W starszych modelach samochodów stosowano piasty z wymiennymi łożyskami, co może obniżyć koszty naprawy, ale znacznie wydłuża jej czas oraz stwarza ryzyko błędu. Zamocowanie nowego łożyska w piaście wymaga niebywałej precyzji oraz specjalistycznej prasy. Łożysko niewłaściwie wprasowane w piastę w krótkim czasie ulegnie zniszczeniu. Nowsze modele samochodów wykorzystują piasty zespolone z łożyskami. Dzięki temu znacząco przyspiesza się czas wymiany oraz znika ryzyko niepoprawnego osadzenia łożyska w piaście podczas wizyty w serwisie. Objawami awarii piasty i jej łożyska są wibracje kół oraz elementów układu kierowniczego w trakcie jazdy. Towarzyszy temu charakterystyczny „wyjący” hałas oraz metaliczne tarcie wydobywające się z piasty podczas jazdy. Uszkodzenie piasty może pojawić się podczas uderzenia kołem w krawężnik. Niewłaściwie ustawiona zbieżność kół wpływa na przyspieszone zużycie łożyska.
Piasta koła METZGER N 1047 to artykuł o numerze METN1047. Kod EAN przypisany do tego produktu to 4062101089274. Średnica otworu piasty wynosi 120 mm. Zewnętrzna średnica produktu to 145 mm.
Firma Metzger jest względnie młoda na rynku motoryzacyjnym. Została założona w 1980 r. w Stuttgarcie. Zajmuje się produkcją zwłaszcza części układu hamulcowego, zawieszenia, amortyzatorów, sprzęgieł, łożysko oraz szeregu innych elementów. Dzięki zaawansowanemu parkowi maszynowemu produkcja części Metzger spełnia wyśrubowane kryteria, a ich produkty trafiają nie tylko na rynek części zamiennych, ale także na wyposażenie oryginalne. Są one testowane przez nowoczesny sprzęt imitujący realne warunki eksploatacji, więc można na nich polegać w każdej sytuacji.