Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Piasta jest elementem znajdującym się pomiędzy felgą a zawieszeniem. Jej budowa przekłada na właściwe zamocowanie koła. Jednocześnie piasta, dzięki wykorzystaniu w jej wnętrzu łożyska, pozwala na swobodny obrót koła. To właśnie łożysko jest najczęstszym powodem awarii piasty. Starsze modele samochodów wykorzystują piasty z wymiennymi łożyskami, co może zmniejszać cenę naprawy, ale znacznie wydłuża jej czas oraz stwarza ryzyko błędu. Zamocowanie nowego łożyska w piaście wymaga niebywałej precyzji oraz specjalistycznej prasy. Łożysko nieodpowiednio wprasowane w piastę w krótkim czasie ulegnie zniszczeniu. Nowsze modele samochodów wykorzystują piasty zespolone z łożyskami. Dzięki temu znacząco przyspiesza się czas wymiany oraz znika ryzyko niepoprawnego osadzenia łożyska w piaście podczas wizyty w serwisie. Objawami awarii piasty i jej łożyska są wibracje kół oraz elementów układu kierowniczego podczas jazdy. Towarzyszy temu charakterystyczny „wyjący” hałas oraz metaliczne tarcie wydobywające się z piasty podczas obrotów koła. Uszkodzenie piasty może pojawić się podczas uderzenia kołem w krawężnik. Niewłaściwie ustawiona zbieżność kół wpływa na przyspieszone zużycie łożyska.
Piasta koła NIPPARTS N4705025 to artykuł o numerze NIPN4705025.