Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Piasta jest elementem znajdującym się pomiędzy felgą a zawieszeniem. Jej budowa umożliwia stabilne zamocowanie koła. Jednocześnie piasta, dzięki wykorzystaniu w jej wnętrzu łożyska, pozwala na swobodny obrót koła. To właśnie łożysko jest najbardziej narażonym na awarię podzespołem piasty. W starszych modelach samochodów stosowano piasty z wymiennymi łożyskami, co może obniżyć koszty naprawy, ale znacznie wydłuża jej czas oraz stwarza ryzyko błędu. Zamocowanie nowego łożyska w piaście wymaga wysokiej precyzji oraz profesjonalnej prasy. Łożysko nieodpowiednio wprasowane w piastę w krótkim czasie traci swoje właściwości. Nowsze modele samochodów wykorzystują piasty zintegrowane z łożyskami. Dzięki temu znacząco skraca się czas wymiany oraz znika ryzyko niepoprawnego osadzenia łożyska w piaście podczas wizyty w serwisie. Objawami awarii piasty i jej łożyska są drgania kół oraz elementów układu kierowniczego podczas jazdy. Towarzyszy temu charakterystyczny „wyjący” hałas oraz metaliczne tarcie wydobywające się z piasty podczas obrotów koła. Uszkodzenie piasty może nastąpić podczas uderzenia kołem w krawężnik. Niewłaściwie ustawiona zbieżność kół przyspiesza zużycie łożyska.
Piasta koła VAICO V25-1448 to artykuł o numerze VAIV251448. Kod EAN przypisany do tego produktu to 4062375120383. Miejscem zabudowy piasty jest tylna oś po obydwu stronach. Średnica otworu piasty wynosi 108 mm.
VAICO to marka handlowa firmy Vierol, niemieckiego producenta części zamiennych. Vierol dostarcza swoje części do samochodów osobowych wielu popularnych marek na rynkach ponad 100 krajów. Komponenty z logo VAICO są wytwarzane z zastosowaniem najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, spełniając oczekiwania wiodących producentów samochodów. Na ofertę Vaico składa się ponad 17 000 części zamiennych, w tym elementy układów: hamulcowego, kierowniczego, wydechowego, chłodzenia, zasilania paliwem, zawieszenia i amortyzacji, sprzęgła i skrzyni biegów, silnika i napędu, ogrzewania i wentylacji oraz elektryki samochodowej.