Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Pompa cieczy chłodzącej, nazywana także pompą wody, pozwala na odpowiedni obieg płynu chłodniczego w układzie. Napęd na pompę wody jest przekazywany z wału korbowego przez koło pasowe oraz pasek rozrządu. Przy tak napędzanej pompie należy dokonywać jej wymiany wraz z wymianą rozrządu. W niektórych modelach samochodów pompa wody występuje jako osobny podzespół, niezwiązany z rozrządem. Wówczas należy przestrzegać zaleceń producenta, dotyczących serwisu i wymiany pompy. Pompa wody zużywa się w trakcie pracy. Duży wpływ na jej trwałość ma napęd – zbyt luźno lub za ciasno osadzony pasek oraz zużyte wałki napinające zwiększają tempo zużycia pompy cieczy chłodzącej. Również słaba jakość i zbyt niski poziom płynu w układzie chłodzenia obniżają żywotność pompy. Typową awarią pompy jest jej rozszczelnienie, powodujące wyciek płynu. Wyciek może pojawić się nie tylko na samej pompie, ale również pomiędzy pompą a blokiem silnika. Obniżenie wydajności pracy pompy objawia się wahaniami temperatury płynu chłodzącego. Jeżeli jego temperatura nie utrzymuje się na optymalnym poziomie, a wskaźnik na zegarach samochodu informuje o wzrostach, to pompa może nie być już w stanie pracować wystarczająco skutecznie. Awarię pompy może sygnalizować również głośny metaliczny hałas słyszalny podczas pracy podzespołu. Użytkowanie samochodu z niesprawną pompą wody prowadzi do przegrzania, bądź nawet zatarcia silnika.
Pompa wody FEBI BILSTEIN 09757 to artykuł numer 040109757. Do produktu przypisano kod EAN 4027816097570. Materiał użyty do wytworzenia wirnika pompy to tworzywo sztuczne.