Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Pompa cieczy chłodzącej, nazywana także pompą wody, odpowiada za sprawny obieg płynu chłodniczego w układzie. Napęd na pompę wody jest przekazywany z wału korbowego przez koło pasowe oraz pasek rozrządu. Przy tak napędzanej pompie należy dokonywać jej wymiany wraz z wymianą rozrządu. W niektórych modelach samochodów pompa wody występuje jako osobny podzespół, niepołączony z rozrządem. Wówczas należy przestrzegać zaleceń producenta, odnośnie serwisu i wymiany pompy. Pompa wody zużywa się w trakcie pracy. Duży wpływ na jej trwałość ma napęd – zbyt luźny bądź za bardzo naprężony pasek oraz zużyte wałki napinające przyspieszają zużycie pompy cieczy chłodzącej. Również słaba jakość i zbyt niski poziom płynu w układzie chłodzenia obniżają żywotność pompy. Typową awarią pompy jest jej rozszczelnienie, powodujące wyciek płynu. Wyciek może pojawić się nie tylko na korpusie pompy, ale również w miejscu połączenia pompy i bloku silnika. Spadek wydajności pracy pompy objawia się wahaniami temperatury płynu chłodzącego. Jeżeli jego temperatura nie jest zachowana na optymalnym poziomie, a wskaźnik na zegarach samochodu informuje o wzrostach, to pompa może nie być już w stanie pracować odpowiednio skutecznie. O awarii pompy może świadczyć również głośny metaliczny hałas słyszalny podczas pracy podzespołu. Użytkowanie samochodu z niesprawną pompą wody prowadzi do przegrzania, bądź nawet zatarcia silnika.
Pompa wody JPN 10C1035-JPN to artykuł numer JPN10C1035JPN.