Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Pompa cieczy chłodzącej, nazywana także pompą wody, pozwala na sprawny obieg płynu chłodniczego w układzie. Pompa wody wykorzystuje napęd przekazywany z wału korbowego przez koło pasowe i pasek rozrządu. Przy tak napędzanej pompie należy przeprowadzać jej wymianę wraz z wymianą rozrządu. W niektórych modelach samochodów pompa wody występuje jako osobny podzespół, niepołączony z rozrządem. Wówczas należy przestrzegać zaleceń producenta, odnośnie serwisu i wymiany pompy. Pompa wody zużywa się w trakcie pracy. Duży wpływ na jej trwałość ma napęd – zbyt luźno lub za ciasno osadzony pasek oraz zużyte wałki napinające zwiększają tempo zużycia pompy cieczy chłodzącej. Również słaba jakość i zbyt niski poziom płynu w układzie chłodzenia obniżają żywotność pompy. Częstą awarią pompy jest jej rozszczelnienie, prowadzące do wycieku płynu. Wyciek może pojawić się nie tylko na korpusie pompy, ale również pomiędzy pompą a blokiem silnika. Spadek wydajności pracy pompy objawia się poprzez wahania temperatury płynu chłodzącego. Jeżeli jego temperatura nie jest zachowana na optymalnym poziomie, a wskaźnik na zegarach samochodu informuje o wzrostach, to pompa może nie być już w stanie pracować odpowiednio skutecznie. Awarię pompy może sygnalizować również głośny metaliczny dźwięk wydobywający się z komory silnika. Użytkowanie samochodu z niesprawną pompą wody prowadzi do przegrzania, bądź nawet zatarcia silnika.
Pompa wody KWP 10286A to artykuł numer KWP10286A. Do produktu przypisano kod EAN 8032747291832. Materiał użyty do wytworzenia wirnika pompy to blacha stalowa.