Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Zadaniem świecy zapłonowej jest wytworzenie iskry, niezbędnej do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Na końcu świecy znajdują się dwie elektrody, które są źródłem wyładowań elektrycznych, powstających z użyciem wysokiego napięcia z cewki zapłonowej. Przez wysoką temperaturę rzędu 450-850 stopni Celsjusza warunki, w jakich pracują świece zapłonowe, są wyjątkowo trudne. Z czasem świece zużywają się, dlatego co około 30-60 tys. km wymagana jest ich wymiana na nowe. Zużyte świece nie mogą pracować skutecznie, w efekcie czego część mieszanki przedostaje się do układu wydechowego, gdzie następuje jej zapłon. Taka sytuacja jest wyjątkowo niekorzystna – negatywnie wpływa na wytrzymałość katalizatora oraz innych elementów układu. Niesprawne świece zapłonowe są powodem obniżenia osiągów silnika oraz podwyższonego spalania. Wywołują również utrudnienia z zapaleniem jednostki, a także falowanie obrotów i szarpanie w trakcie jazdy – objawy te są szczególnie zauważalne na wolnych obrotach silnika. Tankowanie paliwa złej jakości, spalanie oleju czy uszkodzona uszczelka pod głowicą prowadzą do pojawienia się osadu na elektrodach świec zapłonowych. Towarzyszy temu również zmiana zabarwienia spalin na niebieski lub ciemniejszy niż zwykle kolor.
Świeca zapłonowa BERU Z336 to artykuł o numerze 0342Z336. Do produktu przypisany został kod EAN 4014427125198. Do montażu świecy wykorzystywany jest gwint o wymiarze M12x1,25. Do wkręcenia świecy konieczny jest klucz w rozmiarze 14 mm Bi-Hex.