Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Funkcją świecy zapłonowej jest generowanie iskry, niezbędnej do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Na końcu świecy umieszczone są dwie elektrody, które są źródłem wyładowań elektrycznych, powstających z użyciem wysokiego napięcia z cewki zapłonowej. Wysoka temperatura rzędu 450-850 stopni Celsjusza sprawia, że warunki, w jakich pracują świece zapłonowe, są wyjątkowo wymagające. Z czasem świece zużywają się, dlatego co około 30-60 tys. km wymagana jest ich wymiana na nowe. Zużyte świece nie mogą pracować skutecznie, w efekcie czego część mieszanki przedostaje się do układu wydechowego, gdzie ulega zapłonowi. Taka sytuacja jest wyjątkowo niepożądana – negatywnie wpływa na wytrzymałość katalizatora oraz innych podzespołów układu. Niesprawne świece zapłonowe są powodem obniżenia osiągów silnika oraz podwyższonego spalania. Wywołują również problemy z uruchomieniem jednostki, a także falowanie obrotów i szarpanie podczas jazdy – objawy te są szczególnie zauważalne na niskich obrotach silnika. Tankowanie paliwa niskiej jakości, spalanie oleju czy uszkodzona uszczelka pod głowicą prowadzą do pojawienia się osadu na elektrodach świec zapłonowych. Towarzyszy temu przeważnie zmiana zabarwienia spalin na niebieski lub ciemniejszy niż zwykle kolor.
Świeca zapłonowa BOSCH 0 242 140 528 to artykuł o numerze 03540242140528. Do produktu przypisany został kod EAN 4047025020695. Dystans pomiędzy elektrodą centralną a elektrodą boczną świecy wynosi 7 mm. Do wkręcenia świecy konieczny jest klucz w rozmiarze 16.