Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Zadaniem świecy zapłonowej jest wytworzenie iskry, koniecznej do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Na końcu świecy znajdują się dwie elektrody, które są miejscem wyładowań elektrycznych, powstających dzięki wysokiemu napięciu z cewki zapłonowej. Przez wysoką temperaturę rzędu 450-850 stopni Celsjusza warunki, w jakich pracują świece zapłonowe, są wyjątkowo trudne. Z czasem świece ulegają zużyciu, dlatego co około 30-60 tys. km wymagana jest ich wymiana na nowe. Zużyte świece nie mogą pracować efektywnie, w efekcie czego część mieszanki przedostaje się do układu wydechowego, gdzie następuje jej zapłon. Taka sytuacja jest wyjątkowo niepożądana – negatywnie wpływa na żywotność katalizatora oraz innych elementów układu. Niesprawne świece zapłonowe są powodem obniżenia osiągów silnika oraz wzrostu spalania. Wywołują również utrudnienia z zapaleniem jednostki, a także falowanie obrotów i szarpanie w trakcie jazdy – objawy te są szczególnie widoczne na wolnych obrotach silnika. Tankowanie paliwa niskiej jakości, spalanie oleju czy uszkodzona uszczelka pod głowicą wiążą się z pojawianiem się osadu na elektrodach świec zapłonowych. Towarzyszy temu również zmiana zabarwienia spalin na niebieski lub ciemniejszy niż zwykle kolor.
Świeca zapłonowa CHAMPION OE001/T10 to artykuł o numerze 0366OE001T10. Do produktu przypisany został kod EAN 5010874515604. Dystans pomiędzy elektrodą centralną a elektrodą boczną świecy wynosi 3 mm. Do montażu świecy wykorzystywany jest gwint o wymiarze M14x1,25. Do wkręcenia świecy konieczny jest klucz w rozmiarze 21 mm.