Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Zadaniem świecy zapłonowej jest wytworzenie iskry, koniecznej do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Na końcu świecy umieszczone są dwie elektrody, które są miejscem wyładowań elektrycznych, powstających z użyciem wysokiego napięcia z cewki zapłonowej. Przez wysoką temperaturę rzędu 450-850 stopni Celsjusza warunki, w jakich pracują świece zapłonowe, są wyjątkowo wymagające. Z czasem świece zużywają się, dlatego co około 30-60 tys. km konieczna jest ich wymiana na nowe. Zużyte świece nie mogą pracować skutecznie, w efekcie czego część mieszanki przedostaje się do układu wydechowego, gdzie następuje jej zapłon. Taka sytuacja jest wyjątkowo niepożądana – znacznie obniża się wówczas wytrzymałość katalizatora oraz innych podzespołów układu. Niesprawne świece zapłonowe są powodem obniżenia osiągów silnika oraz wzrostu spalania. Wywołują również utrudnienia z uruchomieniem jednostki, a także falowanie obrotów i szarpanie podczas jazdy – objawy te są szczególnie widoczne na niskich obrotach silnika. Tankowanie paliwa niskiej jakości, zużycie dużej ilości oleju czy zniszczona uszczelka pod głowicą wiążą się z pojawianiem się osadu na elektrodach świec zapłonowych. Towarzyszy temu przeważnie zmiana zabarwienia spalin na niebieski lub ciemniejszy niż zwykle kolor.
Świeca zapłonowa CHAMPION OE089/T10 to artykuł o numerze 0366OE089T10. Do produktu przypisany został kod EAN 5010874513921. Dystans pomiędzy elektrodą centralną a elektrodą boczną świecy wynosi 5 mm. Do montażu świecy wykorzystywany jest gwint o wymiarze M14x1,25. Do wkręcenia świecy konieczny jest klucz w rozmiarze 16 mm.