Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Funkcją świecy zapłonowej jest generowanie iskry, niezbędnej do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Na końcu świecy znajdują się dwie elektrody, które są miejscem wyładowań elektrycznych, powstających z użyciem wysokiego napięcia z cewki zapłonowej. Wysoka temperatura rzędu 450-850 stopni Celsjusza sprawia, że warunki, w jakich pracują świece zapłonowe, są wyjątkowo trudne. Z czasem świece zużywają się, dlatego co około 30-60 tys. km konieczna jest ich wymiana na nowe. Zużyte świece nie mogą pracować efektywnie, w efekcie czego część mieszanki przedostaje się do układu wydechowego, gdzie następuje jej zapłon. Taka sytuacja jest wyjątkowo niepożądana – negatywnie wpływa na żywotność katalizatora oraz innych podzespołów układu. Niesprawne świece zapłonowe są powodem obniżenia osiągów silnika oraz wzrostu spalania. Wywołują również problemy z uruchomieniem jednostki, a także falowanie obrotów i szarpanie podczas jazdy – objawy te są szczególnie widoczne na wolnych obrotach silnika. Tankowanie paliwa złej jakości, zużycie dużej ilości oleju czy uszkodzona uszczelka pod głowicą prowadzą do pojawienia się osadu na elektrodach świec zapłonowych. Towarzyszy temu przeważnie zmiana zabarwienia spalin na niebieski lub ciemniejszy niż zwykle kolor.
Świeca zapłonowa CHAMPION OE136/T10 to artykuł o numerze 0366OE136T10. Do produktu przypisany został kod EAN 5010874519152. Dystans pomiędzy elektrodą centralną a elektrodą boczną świecy wynosi 3 mm. Do montażu świecy wykorzystywany jest gwint o wymiarze M14x1,25. Do wkręcenia świecy konieczny jest klucz w rozmiarze 16 mm.