Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Zadaniem świecy zapłonowej jest generowanie iskry, niezbędnej do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Na końcu świecy znajdują się dwie elektrody, które są miejscem wyładowań elektrycznych, powstających dzięki wysokiemu napięciu z cewki zapłonowej. Przez wysoką temperaturę rzędu 450-850 stopni Celsjusza warunki, w jakich pracują świece zapłonowe, są wyjątkowo wymagające. Z czasem świece ulegają zużyciu, dlatego co około 30-60 tys. km wymagana jest ich wymiana na nowe. Zużyte świece nie mogą pracować skutecznie, w efekcie czego część mieszanki trafia do układu wydechowego, gdzie następuje jej zapłon. Taka sytuacja jest wyjątkowo niekorzystna – znacznie obniża się wówczas żywotność katalizatora oraz innych elementów układu. Niesprawne świece zapłonowe są powodem obniżenia osiągów silnika oraz podwyższonego spalania. Wywołują również problemy z zapaleniem jednostki, a także falowanie obrotów i szarpanie podczas jazdy – objawy te są szczególnie zauważalne na niskich obrotach silnika. Tankowanie paliwa niskiej jakości, spalanie oleju czy uszkodzona uszczelka pod głowicą prowadzą do pojawienia się osadu na elektrodach świec zapłonowych. Towarzyszy temu również zmiana zabarwienia spalin na niebieski lub ciemniejszy niż zwykle kolor.
Świeca zapłonowa NGK 1314 to artykuł o numerze 03451314. Do produktu przypisany został kod EAN 87295113141. Dystans pomiędzy elektrodą centralną a elektrodą boczną świecy wynosi 3.5 mm. Do wkręcenia świecy konieczny jest klucz w rozmiarze 16 mm.