Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Zadaniem świecy zapłonowej jest generowanie iskry, niezbędnej do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Na końcu świecy znajdują się dwie elektrody, które są źródłem wyładowań elektrycznych, powstających z użyciem wysokiego napięcia z cewki zapłonowej. Przez wysoką temperaturę rzędu 450-850 stopni Celsjusza warunki, w jakich pracują świece zapłonowe, są wyjątkowo wymagające. Z czasem świece zużywają się, dlatego co około 30-60 tys. km konieczna jest ich wymiana na nowe. Zużyte świece nie mogą pracować efektywnie, w efekcie czego część mieszanki trafia do układu wydechowego, gdzie ulega zapłonowi. Taka sytuacja jest wyjątkowo niekorzystna – negatywnie wpływa na żywotność katalizatora oraz innych elementów układu. Niesprawne świece zapłonowe są powodem obniżenia osiągów silnika oraz podwyższonego spalania. Wywołują również utrudnienia z zapaleniem jednostki, a także falowanie obrotów i szarpanie podczas jazdy – objawy te są szczególnie zauważalne na niskich obrotach silnika. Tankowanie paliwa niskiej jakości, zużycie dużej ilości oleju czy zniszczona uszczelka pod głowicą prowadzą do pojawienia się osadu na elektrodach świec zapłonowych. Towarzyszy temu przeważnie zmiana zabarwienia spalin na niebieski lub ciemniejszy niż zwykle kolor.
Świeca zapłonowa NGK 3978 to artykuł o numerze 03453978. Do produktu przypisany został kod EAN 87295139783. Dystans pomiędzy elektrodą centralną a elektrodą boczną świecy wynosi 3.5 mm. Do wkręcenia świecy konieczny jest klucz w rozmiarze 16 mm.