Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych podzespołów układu przeniesienia napędu. Tarcza sprzęgła znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów, przenosząc moment obrotowy z jednego elementu na drugi. Fundamentalnym elementem tarczy sprzęgła jest okładzina cierna, która w trakcie eksploatacji samochodu ulega wytarciu. W takiej sytuacji sprzęgło nie pozwala na przekazywanie momentu obrotowego – występuje ślizganie się sprzęgła. Po dodaniu gazu obroty wzrosną, ale nie przełoży się to na przyrost prędkości, gdyż wytarta okładzina cierna nie będzie w stanie wprawić w ruch wałka sprzęgłowego skrzyni biegów. Zużyta tarcza sprzęgła nie tylko ślizga się, ale również „bierze coraz wyżej”, czyli aby wprawić pojazd w ruch, trzeba coraz szybciej odpuszczać sprzęgło, gdyż dopiero przy wysokiej pozycji pedału sprzęgła dochodzi do zesprzęglenia. Poza tym w kabinie da się wyczuć nieprzyjemny zapach „palonego” sprzęgła. W trakcie ruszania odczuwalne są drgania. Zmiana biegów przy zużytej tarczy sprzęgła staje się utrudniona, a z czasem całkiem niemożliwa. Dlatego wymianę tarczy sprzęgła najlepiej przeprowadzić niezwłocznie po pojawieniu się pierwszych charakterystycznych objawów zużycia.
Tarcza sprzęgła BLUE PRINT ADV183137 to artykuł z numerem BLUADV183137. To tego produktu został przypisany kod EAN 5057746016449. Ciężar tarczy wynosi 1.25 kg. Zewnętrzna średnica elementu to 220 mm.
BLUE PRINT to marka należąca do grupy BILSTEIN Group, do której wchodzą jeszcze marki FEBI oraz SWAG. Zajmuje się produkowaniem części zamiennych zwłaszcza do samochodów amerykańskich i azjatyckich. BLUE PRINT jest obecna w branży od 1983 r. Pomimo tak krótkiego stażu, firma została już siedmiokrotnie wyróżniona nagrodą Najlepszego Dostawcy Roku w Wielkiej Brytanii. W ofercie firmy znajduje się aż 26 tysięcy części z takich działów jak: filtry, układ hamulcowy, sprzęgła i układ napędowy, układ chłodzenia, sterowanie silnikiem, układ kierowniczy i zawieszenie, układ elektryczny, układ rozrządu oraz narzędzia specjalistyczne.