Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Wysprzęglik centralny to element występujący w hydraulicznych układach sprzęgła. Zastosowanie wysprzęglika umożliwiło wyeliminowanie z układu linki, co obniżyło jego awaryjność. Po naciśnięciu na pedał sprzęgła ciśnienie płynu hydraulicznego podnosi się, dzięki czemu wysprzęglik naciska na sprężynę w docisku sprzęgła. W rezultacie tarcza sprzęgła zostaje odłączona, pozwalając na zmianę biegów oraz ruszanie z miejsca. Uszkodzony wysprzęglik centralny może być miejscem wycieku płynu hydraulicznego pracującego w układzie. Da się również słyszeć hałas w trakcie wciskania pedału sprzęgła. Awaria wysprzęglika jest także powodem problemów ze zmianą biegów. Innym typem uszkodzenia wysprzęglika centralnego jest zużycie tłoka, który nie może wówczas wygenerować odpowiednio mocnego nacisku. Wysprzęglik centralny jest zlokalizowany przy sprzęgle, przez co jego wymiana wymaga demontażu wielu podzespołów. Dlatego warto wymieniać wysprzęglik centralny profilaktycznie wraz z wymiana sprzęgła.
Wysprzęglik centralny BORG & BECK BCS130 to artykuł z numerem BECBCS130.
BORG&BECK to uznany, globalny dostawca najwyższej jakości części samochodowych na rynek wtórny. Firma ma ponad 100 lat historii i wywodzi się z segmentu części oryginalnych. Została założona w 1903 r. i może pochwalić się opatentowaniem pierwszego sprzęgła poślizgowego. W pewnym momencie historii sprzęgła tego producenta były montowane w praktycznie każdym brytyjskim pojeździe. Obecnie marka BORG&BECK jest własnością First Line Ltd. i oferuje ponad 60 grup produktów, na które składa się ponad 40 tysięcy pozycji.