Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Wysprzęglik centralny to element montowany w hydraulicznych układach sprzęgła. Zastosowanie wysprzęglika pozwoliło wyeliminować z układu linkę, co obniżyło jego awaryjność. Po naciśnięciu na pedał sprzęgła ciśnienie w układzie wzrasta, dzięki czemu wysprzęglik naciska na sprężynę w docisku sprzęgła. W rezultacie tarcza sprzęgła zostaje odłączona, pozwalając na zmianę biegów oraz ruszanie z miejsca. Uszkodzony wysprzęglik centralny może być źródłem wycieku płynu hydraulicznego pracującego w układzie. Da się również słyszeć hałas podczas wciskania pedału sprzęgła. Awaria wysprzęglika jest także powodem utrudnień przy zmianie biegów. Drugim typem uszkodzenia wysprzęglika centralnego jest zużycie tłoka, który nie jest w stanie wówczas wygenerować odpowiednio wysokiego ciśnienia. Wysprzęglik centralny jest umieszczony przy sprzęgle, przez co jego wymiana wymaga demontażu szeregu podzespołów. Dlatego warto wymieniać wysprzęglik centralny profilaktycznie przy okazji wymiany całego sprzęgła.
Wysprzęglik centralny BREMBO E 23 028 to artykuł z numerem BRME23028. Kod EAN przypisany do produktu to 8432509660843. Do wytworzenia podzespołu wykorzystano Aluminium.
Firma BREMBO została założona w 1961 roku we włoskim Bergamo, przez Emilio Bombassei i Italo Bredo. Pierwsze tarcze hamulcowe zaprojektowane i wykonane przez BREMBO trafiły na rynek w 1964 r., a ponad dekadę później firma nawiązała współpracę z Ferrari. Przez niemal 60 lat na rynku i dekady współpracy z czołowymi zespołami sportów motorowych, BREMBO urósł do rangi jednego
z głównych producentów elementów układu hamulcowego. Części
z tym logo trafiają na rynek części zamiennych oraz pierwszy montaż w licznych koncernach motoryzacyjnych.