Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Wysprzęglik centralny to element występujący w hydraulicznych układach sprzęgła. Wykorzystanie wysprzęglika umożliwiło wyeliminowanie z układu linki, co obniżyło jego awaryjność. Po naciśnięciu na pedał sprzęgła ciśnienie płynu hydraulicznego wzrasta, dzięki czemu wysprzęglik naciska na sprężynę w docisku sprzęgła. W efekcie tarcza sprzęgła zostaje odłączona, umożliwiając zmianę biegów oraz ruszanie z miejsca. Uszkodzony wysprzęglik centralny może być punktem wycieku płynu hydraulicznego pracującego w układzie. Da się również słyszeć hałas w trakcie naciskania na pedał sprzęgła. Awaria wysprzęglika jest także źródłem utrudnień przy zmianie biegów. Innym typem uszkodzenia wysprzęglika centralnego jest zużycie tłoka, który nie jest w stanie wówczas wygenerować odpowiednio wysokiego ciśnienia. Wysprzęglik centralny jest zlokalizowany przy sprzęgle, przez co jego wymiana wymaga demontażu wielu podzespołów. Dlatego warto wymieniać wysprzęglik centralny profilaktycznie wraz z wymiana sprzęgła.
Wysprzęglik centralny BREMBO E 61 018 to artykuł z numerem BRME61018. Kod EAN przypisany do produktu to 8432509657775. Do wytworzenia podzespołu wykorzystano tworzywo sztuczne.
Firma BREMBO została założona w 1961 roku we włoskim Bergamo, przez Emilio Bombassei i Italo Bredo. Pierwsze tarcze hamulcowe zaprojektowane i wykonane przez BREMBO trafiły na rynek w 1964 r., a ponad dekadę później firma nawiązała współpracę z Ferrari. Przez niemal 60 lat na rynku i dekady współpracy z czołowymi zespołami sportów motorowych, BREMBO urósł do rangi jednego
z głównych producentów elementów układu hamulcowego. Części
z tym logo trafiają na rynek części zamiennych oraz pierwszy montaż w licznych koncernach motoryzacyjnych.